Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 3784 ggr
[fin_kanin]
2/14/17, 4:23 PM

Soygurt/vegansk yoghurt

Vad äter ni för soygurt/vegansk yoghurt eller kanske inte alls? Själv har jag Alpro blåbär. Skulle gärna vilja ha tips på någon sort/märke som ni tycker är god! 😃Har testat planti naturell, men ogillar konsistensen…🤐

Annons:
vendelay
2/14/17, 4:52 PM
#1

Den jag oftast köper är Carlshamns soygurt med blåbär men jag gillar nog alla med smak som jag testat som är baserade på soja. Havregurtar klarar jag inte av, har testat Oatly och Yosa (tror den heter så? Kanske är baserad på soja, jag vet inte)

Jag gillar inte naturella överhuvudtaget för de har för lite sötma 😃 Plantis vanilj är god!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Zadie
2/14/17, 6:03 PM
#2

Den enda som jag smakat är alpro mild & creamy kokos, den var jättegod! Tyvärr tillsatt socker och så är den väldigt dyr för en så liten förpackning, så inget jag kommer fortsätta äta som frukost.

veggie4every1
2/14/17, 6:22 PM
#3

Jag äter aldrig soygurt som den är utan använder i matlagning, såser och dip.

Då använder jag alltid alpros naturella till det. Men jag har hört mycket bra om Alpros smaksatta också 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annielle
2/14/17, 9:26 PM
#4

Jag äter inga sådana yoghurtar utan använder Garants krämiga kokosmjölk i stället för yoghurt med socker och andra tillsatser 🙂

Ofta smaksätter jag den med äkta vaniljpulver

Var dig själv, det finns redan så många andra.

thmz
2/15/17, 10:53 AM
#5

Dyrt med veganska gurtar så de känns lite lyxiga.

Jag köper Planti med smak eller Oatly naturell havregurt.

sp0ngeb0b
2/15/17, 11:40 PM
#6

Jag har smakat Alpros vanilj, men tyckte inte riktigt om den. Gillar Planti bättre! Brukar köpa hem vanilj och jordgubb, för jag gillar jordgubbssmaken bäst men vanilj passar bättre till min granola eftersom den är kryddad med kanel. Så lite variation där 👍 Har nu senast köpt hem Plantis naturella för att smaka, så ska bli spännande att se om den är god. Jag gillar absolut inte havregurt dock, smakar för mycket havre enligt mig. Jag gillar havre, äter havregrynsgröt hela tiden, men det är liksom inte samma sak…

Annons:
Upp till toppen
Annons: