Annons:
Etiketthälsa
Läst 1523 ggr
Smultronfia
3/10/17, 11:33 AM

Vegan kost och bok recension

Vill tipsa er om en väldigt bra bok som är skriven av läkaren Michael Greger M.D. på svenska heter den "konsten att inte dö" och på engelska "how not to die". Finns som ljudbok på audible om man hellre vill lyssna. Dock endast på engelska. Denna bok baseras endas på fakta från forskning. Han tar upp de vanligaste orsakerna man dör av idag, hjärtat och kärl sjukdomar, cancer, diabetes m.m. Och vad man kan äta för att förebygga och till och med bli av med dem om man redan fått dem. I slutet går han igenom kosten som är den enda bevisade kosten att motverka dessa vanligaste sjukdomarna. En växtbaserad kost. En oerhört intressant bok och den ger en verkligen bevis om man innan tvivlat på hur bra växtbaserade mat är. Han har också en hemsida http://nutritionfacts.org som man kan läsa jätte mycket nyttig information samt att han lägger ut flera videos i veckan om olika saker. Även en podcast finns.

Annons:
veggie4every1
3/10/17, 3:10 PM
#1

Jag håller faktiskt på med boken nu. Har lånat den på bibban 🙂

Den är jätteintressant. Nu följer ju jag också Gregers hemsida och jag har sett hans förträffliga föreläsningar så en del info i boken har man förstås hört om man följer Greger.

Men den är superintressant och det finns förstås också mycket i den som man inte hört eller har missat.

Jag lånade den först för att se om jag var intresserad av att köpa den. Det tror jag nog att jag gör så småningom. Kan ju säga att boken är populär, den svenska versionen är alltid beställd och det är lång kö på den. Vilket är positivt 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Tänkpådet]
3/10/17, 6:45 PM
#2

Läser typ inte böcker men missar aldrig nått av hans YT klipp…

Annielle
3/12/17, 3:43 PM
#3

Har läst den och gillade den, kollar ofta in hans sajt också! 🙂

Tycker där emot att hans rekommendationer hur man bör äta skulle vara svåra att följa som t.e.x. tre portioner bönor/linser om dagen och om jag inte minns fel, 14 portioner frukt och grönt om dagen!🤪

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Smultronfia
3/12/17, 5:35 PM
#4

Finns en app som han har gjort som heter daily dozen. I den så kryssar man i så man ser att man får i sig allt. Är inte jätte svårt att få i sig allt. Men beror väl på vad man är van att äta. Även boken kinastudien är otroligt bra. Finns också som ljudbok på engelska om man inte orkar läsa dem. Eller inte har tid. Då kan man man göra annat under tiden.

Annielle
3/13/17, 9:40 AM
#5

#4

Bra att det finns en app då! 🙂

Nä, kanske inte om man har en mage som pallar det och även är van att äta mycket mat. 

Har läst Kinastudien också, gillade den med, men har läst rätt mycket kritiskt om den sen angående mycket som inte stämmer i den angående studier och hur slutsatserna har gjorts tyvärr 😕

Var dig själv, det finns redan så många andra.

veggie4every1
3/13/17, 2:24 PM
#6

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
TicTac
3/13/17, 5:17 PM
#7

Erkänner… Jag är kass på att läsa sådant jag borde läsa. 😞


You'll never walk alone

Upp till toppen
Annons: