Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganska matprodukter

Vegansk Påskägg

2017-04-09 19:45 #0 av: CayKantos

Någon vet vart man kan hitta dessa i Sverige?
http://www.moofreechocolates.com/dairy-free-chocolate/products/easter-chocolates/dairy-free-orange-easter-egg.php
:)

Just another crazy animal lover Skämtar

Medarbetare på Terrier iFokus, kom gärna in och kika!

Anmäl
2017-04-09 21:36 #1 av: tlover

Laplandecostore brukar ha moofree men jag hittade inte påskägg men ibland kan dom ju ha sånt (säsongsbetonat) på annat ställe än man tänker så nån som inte håller på att dö av trötthet kanske ska kolla

Prenumerera på te!

Glöm inte att följa mig på facebook och instagram!

Anmäl
2017-04-09 22:32 #2 av: tanglytails

Jag googlade men fann ingen svensk sida.. Man får kanske beställa sånt i god tid från utomlands Glad

Anmäl
2017-04-09 23:59 #3 av: vendelay

http://www.moofreechocolates.com/dairy-free-chocolate/stockists

Står under texten om chokladen och finns som flik över texten om chokladen. Tryck i Sverige och ring runt till de som kommer upp.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-04-10 11:27 #4 av: CayKantos

Hittade i en oväntat affär efter massor av runt rungande och folk som skicka mig vidare från ena till den andra bara för att få att veta deras återförsäljare har slutat ta in.. och börja från start att ringa igen... jättesnäll kvinna som tillslut kollade via deras återförsäljare vart dom också skickade ut till och ringde då dom olika och haps! Hittade jag! Nu får jag bara skynda mig hem och då susa iväg till affären.. 😁

Anmäl
2017-04-10 11:36 #5 av: CayKantos

#3 tyvärr många som inte tar in längre pga goodstore som är återförsäljare för många uppenbarligen inte har vart speciellt bra.. men tipset med att ringa var super! Tack!
Och tack för hjälpen alla :D

Anmäl
2017-04-10 13:26 #6 av: vendelay

#5 vad menar du? Vill andra inte ta in produkterna för att goodstore säljer samma produkter?
Och om någon mer undrar kan jag bekräfta att påskäggen och annat veganskt påskgodis finns på goodstore på Åsögatan i Stockholm.

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-04-11 22:09 #7 av: CayKantos

#6 good store va "dealer" för många affärer alltså dom köpte ifrån good store. Och många affärer har inte upplevt bra saker därifrån. Då är det även flera som har sagt att good store inte tog in äggen i år.
Men jag köpte på Ica i västra Frölunda 😊

Anmäl
2017-04-11 22:13 #8 av: vendelay

#7 Vad för saker har butikerna upplevt som inte varit bra från Goodstore? 

Jag vet bara att Goodstore på Åsögatan i Stockholm har äggen i år.

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-04-12 09:15 #9 av: CayKantos

#8 att när dom beställde in så "försvann" många varor under transporten. Och fet hände typ alltid. Eller att dom inte fick innan lika mycket dom hade beställt..

Anmäl
2017-04-12 12:29 #10 av: vendelay

#9 vart har du hört det?

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-04-12 14:38 #11 av: CayKantos

#10 kan inte ge namn men 2 ställen jag pratade med i telefon sa så.

Anmäl
2017-04-12 15:00 #12 av: vendelay

#11 okej, tack! Jättetrist om det är så :(

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.