Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis)

Veganska tunnbrödssnittar

2017-04-19 22:32 #0 av: vendelay

20 minuter + 2 timmar i kylen

Ingredienser:
Ett paket tunnbröd
1 burk Oatly påMackan
1 burk (ca 290 g) soltorkade tomater i olja
Fryst gräslök
Riven pepparrot (jag köpte färdig på tub)
Salt
Vitpeppar

1. Blanda påMackan med gräslök och lite pepparrot. Smaka av och tillsätt salt, vitpeppar och eventuellt mer gräslök och pepparrot tills det smakar som du vill.
2. Bred smeten på ett tunnbröd (inte för tjockt lager!) och placera de soltorkade tomaterna som du vill ha dem (jag la dem två i bredd med ca 1 cm mellanrum parallellt med långsidan av brödet).
3. Rulla ihop tunnbröden från långsida till långsida och plasta in med plastfolie.
4. Låt stå i kylskåpet ca 2 timmar.
5. När brödet känns mjukt (alltså inte torrt och mjöligt som det gör från början) är det bara att ta bort plasten och skära upp i snittar. Mina blev ca 2 cm långa.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-04-19 22:44 #1 av: veggie4every1

Låter smaskigt, jag älskar pepparrot Glad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2017-04-19 23:23 #2 av: vendelay

Ja, jag gillar också pepparrot Tummen upp

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.