Annons:
Etiketterföreläsningvideo
Läst 912 ggr
vendelay
5/4/17, 10:23 PM

Argument FÖR djurcirkus

"Ah men, jag har redan köpt biljetter"
"Så ni tycker att inga djur ska få ha något kul alls?!"
"Varför står ni här, bryr ni inte er om hästarna i ridskolan där borta?!"
"Djur på cirkus är ju bortskämda"

Det finns många "argument" för djurcirkus. Vilken är din favorit?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Smultronfia
5/4/17, 10:39 PM
#1

"Men alla djur har det ju inte dåligt" "De verkar ha kul" "Men barnen tycker det är så roligt att se djuren" Jag önskar att de skulle förbjuda djur cirkusar någon gång. Jag blir så ledsen varje gång jag ser dem. Såg hur illa de hade det en gång och det var så hemskt. Blir så upprörd. Fattar inte hur folk ens kan motivera att gå. Helt sjukt.

vendelay
5/4/17, 10:48 PM
#2

#1 Jag förstår inte heller hur det fortfarande kan vara lagligt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Tänkpådet]
5/5/17, 6:11 PM
#3

Problemet är väl att dom flesta inte vet hur djuren har det och bara antar att dom har det bra eftersom det är i Sverige och därför så behandlas djuren sjysst. Jag har själv ingen aning om hur cirkusdjuren har det… kan väl anta att det lär vara dåliga förhållanden men jag vet ju faktiskt inte… folk i allmänhet tycker ju inte att det är något fel med att exploatera djur sålänge dom har det bra…

TicTac
5/5/17, 6:56 PM
#4

3# Cirkusdjuren i Sverige har det inte bra. För det mesta följs inte ens de lagar vi har, som redan är urkassa… 😕


You'll never walk alone

landsbygdsbo
5/5/17, 7:12 PM
#5

Argument för går nog att hitta. Men personligen gillar jag inte att djur förödmjukas och behandlas illa så…nej det blir ingen biljett för mig och de mina….

Ominous
5/6/17, 10:25 AM
#6

"ja men vad ska vi göra med djuren då"
Ja vad sägs som att sluta förtrycka dem :E

I wish I could write as mysterious as a cat

Annons:
veggie4every1
5/7/17, 2:55 PM
#7

Djuren är (inte) till för vårt nöjes skull….🤓

Man blir besviken på att människor inte kommit längre i sitt tänkande i dagens upplysta samhälle. Men så länge djur är produkter till för oss så kan vi rättfärdiga det mesta.

Vissa likställer tydligen utnyttjandet på ridskolan med utnyttjandet på cirkus, det är positivt att man drar den kopplingen. Dock betyder ju det att utnyttjandet är lika fel, inte lika rätt.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Ominous
5/7/17, 6:43 PM
#8

I min erfarenhet brukar majoriteten av människor undvika försvara sig utan snarare ignorera konversationen. Vissa svarar typ "men djuren har det bra" sen går vidare fort som attan. De flesta människor verkar veta att de gör fel men det är jobbigt att acceptera eftersom de kräver förändring. :)

Förutom vissa som är rena rövhål, haha. Sist var det en som sa "den kan  du köra upp i häcken" till min syster när hon räckte fram ett flygblad xD

I wish I could write as mysterious as a cat

veggie4every1
5/8/17, 1:41 PM
#9

#8 En del säger verkligen vad som helst😃

Då är det ju lite svårt att inte svara "tack detsamma" med ett leende…😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Honestyisdead
5/8/17, 7:51 PM
#10

Jag har faktiskt aldrig hört någon tala för det dom senaste åren. Känner ingen vad jag vet som går på cirkus. 

Däremot känner jag folk som i Thailand har stöttat misshandel genom elefantturer.  Dom har jag upplyst!

vendelay
5/8/17, 8:06 PM
#11

#10 Det är lite konstigt, jag har också tänkt på det. De flesta (upplever jag) i Sverige verkar vara emot djurcirkus eller åtminstone veta om att det inte är helt moraliskt okej men när det kommer till elefantturer, kamelridning, delfinsimning, apor som dansar eller vilda fåglar med avklippta vingar som ska läggas i famnen på turister under semestern då förstår plötsligt ingen varför det skulle vara fel.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
5/8/17, 8:20 PM
#12

#11 Ja det är jäkligt konstigt!!

Smultronfia
5/8/17, 8:23 PM
#13

Vet folk som går på djurcirkus tyvärr. För deras barn tycker det är så roligt. Man kan ju inte missunna barn nånting. Då är man ju tydligen ingen bra förälder…

Annons:
Upp till toppen
Annons: