Annons:
Etiketterföreläsningvideo
Läst 1843 ggr
veggie4every1
2017-05-09 11:50

"Norm" en tankeväckare

En sevärd och tankeväckande kortfilm.

*Filmen innehåller en diskussion om våldtäkt.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
[Tänkpådet]
2017-05-09 12:06
#1

Sjukt bra!

Smultronfia
2017-05-09 13:38
#2

Helt klart tänkvärt. Bra gjort

vendelay
2017-05-09 14:32
#3

Jag tror att det kanske skulle vara bra att ha en liten trigger-varning i första inlägget?

Detta var en helt sjuk video. På ett BRA sätt. Hur kan folk inte förstå detta? Jag tänker lägga ut videon på andra sajter också, om du inte vill det veggie?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2017-05-09 18:13
#4

#3 Lägg gärna ut den vendelay, jag skriver så sällan på andra sajter nu för tiden 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Gen
2017-05-10 21:31
#5

Superbra! Verkligen!

thessanh
2017-05-14 20:44
#6

Och tröga jag som är kass på engelska fattar inte ens poängen trots att jag sett klippet 3 gånger nu haha. Jag förstår så mycket som att 2 av killarna tycker våldtäkt är okej och den tredje tycker det är fel.

Sen faller det bort en massa ord i konversationen och jag har försökt googla fram vad det är som är så bra?

Annons:
Dex
2017-05-15 01:57
#7

#6 Den här killen som sitter vid bordet med datorn förklarar varför sex med samtycke är lika bra eller bättre än våldtäkt för dom andra killarna. Han förklarar att det är moraliskt fel att vålta nån och att sex utan våldtäkt är lika bra.

Det är normen i deras samhälle att våldta kvinnor och den här killen är emot det. I slutet av filmen så frågar en av killarna vad han äter och han svarar att det är kyckling. Poängen är väl att han sitter och förklarar varför våldtäkt är fel trots normen att våldta vilket dom flesta människor håller med om och att det är i vårt samhälle är normen att äta kyckling men att det är moraliskt fel också trots att det är normen. Dom som våldtar i filmen kör ju med liknande argument som dom som äter djur.

Jag rör nog till förklaringen men poängen som jag ser det är att normen inte gör en handling rätt och killen har förstått det när det gäller våldtäkt, han har argument emot våldtäkt men inte förstått att med samma argument dra kopplingen till kycklingen han äter och förtrycket han bidrar till med det.

Upp till toppen
Annons: