Annons:
Etiketterkläderskormode
Läst 1546 ggr
[zero]
5/9/17, 5:29 PM

Femininare alternativ till Dr. Martens skor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oviktigt inlägg. Men har letat som en idiot efter ett femininare alternativ till Dr. Martens. Ville ha något som fungerar på vintern men inte känns som att man bär något extremt stort,för klumpigt och maskulint.

Fyllde år i helgen och syrran köpte dessa till mig.

Dom kommer från Wills och är 100% veganska. Ville bara tipsa.

Kvaliteten kan jag dock inte uttala mig om än. Läst någon som klagat på kvaliteten från Wills men känner någon annan som köpt skor därifrån och varit nöjd :)

Annons:
Smultronfia
5/9/17, 5:45 PM
#1

Ser jätte fina ut! Skriv gärna mer när du använt dem ett tag. Har själv kollat på deras sortiment men inte beställt något ännu.

[zero]
5/9/17, 5:58 PM
#2

Japp ska göra det. Kommer nog inte använda dom på ett tag dock såvida jag inte ska "gå ut" eller så då de är lite varmare. Tänkte köra en jämförelse mot mina gamla skinnskor i samma prisklass och liknande look som jag bara använt 2ggr och som redan börjats nötas ner i klacken. Mest för att folk jag känner gnäller över veganska skors kvalitet. Hoppas de håller bra :)

men jag känner en kille som köpt finskor därifrån som varit nöjd och tyckt de hållt bra. Jag räknar aldrig med att skor håller bra. de flesta skor jag har haft har slitits ut fort oavsett om de har varit veganska eller inte.

veggie4every1
5/9/17, 6:01 PM
#3

Å vad snygga. Jag är ute efter ett par liknande skor 🙂

Vad kostar dom och är dom sköna?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[zero]
5/9/17, 6:18 PM
#4

Dom gick på runt 1100. Frakten var gratis. Dom har en rabattkod man kan använda när man beställer första gången :) Och det tog exakt en vecka att få hem dom med det fraktalternativet som var billigast.

Dom är lite stora i storleken. Har man breda fötter så kommer dom sitta fint i den storlek man har. Tyvärr har dom ju inga halvstorlekar vilket hade varit perfekt i detta fallet för mig ;) Har 38 och tog 38.

Provade ett par väldigt lika skor i skinn igår (inte för att jag skulle köpa dom men faktiskt bara för att jämföra och kan säga såhär:

Dessa vinner i alla kategorier över skorna jag provade igår. Delvis är dom sjukt sköna under foten, väldigt mjuka att gå i under foten vilket är viktigt för mig. Men eftersom de är fuskskinn så är dom lite styva precis upptill. Men även om det inte är skinn så tror jag att de kommer mjukna upptill över tid. Jag bara hoppas att de håller i kvaliteten. Skulle sulan tex lossna kommer jag lämna in dom till en skomakare och få de fixat om det går. Får väl isåfall tjata på dom att det ska vara veganskt ;)

Men dom är fina! Och 365 dagars ångerrätt på oanvända skor? Toppen :). Dessutom extremt enkelt att returnera i förhållande till alla andra veganska affärer utomlands. Så tummen upp :)

[zero]
5/9/17, 6:20 PM
#5

Tänker även tillägga att de är myyyycket finare i verkligheten än bilden på deras hemsida. Var orolig att de skulle se plastiga ut men inte alls! Ser exakt ut som skinnskorna jag provade igår.

veggie4every1
5/9/17, 6:27 PM
#6

Låter som riktigt bra skor. Jag vill också ha dom mjuka under och man kan alltid lägga i sulor om de är lite stora. Jag använder även tjocka strumpor på vintern så det kan nog gå åt med lite rymligare skor ändå.

Men de låter toppen, kanske att jag unnar mig de här till min födelsedag. Gillar att köpa presenter till mig själv haha (då får jag det jag vill ha) 😃😉

Jag har haft ett par liknande skor för många år sedan, så himla snygg modell!

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
[zero]
5/9/17, 6:35 PM
#7

Då är dom nog alldeles perfekta om du tar den storlek du normalt har :)

Jag nojar bara över kvaliteten. Det beror ju lite på hur de fäst sulan. Jag är lite av en shoeaholic så köper ju skor ofta oavsett men jag hoppas på det bästa. Jag stödjer ju gärna sånna där företag. Ju mer man stödjer ju mer kommer utbudet att bli och förhoppningsvis kvaliteten på skorna man köper också.

veggie4every1
5/9/17, 6:39 PM
#8

Men precis 👍

Ja, lite kvalitet vill man ju ha för det priset, men det ska vi hoppas på 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[zero]
5/10/17, 1:50 AM
#9

Lite OT men såg att jag stavat fel till Dr.Martens hrm.. ;) Går det inte att redigera inlägg?

Ska maila runt till lite andra företag som gör budgetskor och kolla med dom också om deras skor är veganvänliga. Kan ju vara bra att veta.

veggie4every1
5/10/17, 2:55 AM
#10

#9 Fixat rubriken 🙂

Man kan bara redigera egna inlägg ett litet tag efter man skrivit. Efter det kan bara admin redigera. 

Ja, det är ju jättebra 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: