Annons:
Etiketterfrågortips
Läst 1663 ggr
veggie4every1
5/17/17, 2:40 PM

Tips på pastasallad

Jag brukar göra pastasallad på majskorn, soltorkade tomater, champinjoner, röd paprika, sallad, tomat, lök, kikärtor/bönor, avokado, dill, selleri och pasta förstås 😃

Har ni några andra goda tips på vad man kan ha i? Gärna tips på dressing också 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vendelay
5/17/17, 2:42 PM
#1

Du har redan sett mitt tips men ifall någon annan skulle vara intresserad så gillar jag >Pastasallad med fajitaskrydda<

Äter inte så mycket pastasallad men blir alltid sugen när värmen kommer. Borde kanske ta och göra något åt det 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
5/17/17, 2:51 PM
#2

#1 Har jag? Men jag har ju glömt det juuuuee…😊😃

Kollade länken igen och det ser så gott ut, har du fler tips som jag har glömt? 🤗😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Soligajag1
5/17/17, 2:56 PM
#3

Hejsan ! 

Du kan ha aubergine , zucchini, purjolök ( ger god smak) , broccoli , 

Jag gjorde veganhamburgare på mitt förra jobb, , utav dessa grönsaker , och även morötter som jag kokade, kokade zucchinin, broccoli med. sedan purjolök och vanlig gul lök, , stekte jag i olja, , 

Kan du äta dressing med Olivolja , citron, salt och örter. 

HH 🙂

Aleya
5/17/17, 3:12 PM
#4

Jag gjorde en potatissallad som var grym. Och den skulle nog bli grym som pastasallad. Nu använde ju jag dock creme fraiche och majo, men du kan ju ta nått som liknar det. Sen vet jag inte hur det är med Johnnys sötstarka senap om den är ok. Men ta annars och fixa egen senap eller strunta i det. Men jag hade: Lök Vitlök Rädisor Kapris Salladslök(jag gillar lök som du kanske ser) Gurka (inlagd) Till sås hade jag då det jag skrev ovan (cf,majo och senap) men det får man anpassa själv men som smaksättning tog jag: blad från vitlök (har en jag odlar själv), gräslök (kinesisk som smakar mer vitlök men du kan ta vanlig) och salt och peppar. Jag hackade allt smått innan jag rörde ner potatisen och i ditt fall pastan. Och sedan häftade jag ihop såsen. Så om det skulle gå att göra veganskt så testa. För smaken var fantastisk.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

veggie4every1
5/17/17, 3:44 PM
#5

#3 och #4 Tusen tack, vilka bra tips!🙂

#4 Jag har vegansk majonnäs hemma (coop extras lättmajo) och så finns ju oatlys ifraiche istället för creme fraiche så jag kan nog få den nästan exakt som receptet. Jag gör nog den här med potatis också, det låter jättegott 🙂

Keep 'em coming…👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Aleya
5/17/17, 4:09 PM
#6

#5 glömde ju skriva att låt den dra lite. Den blir bara godare om den stått en dag.*dräggel*

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
veggie4every1
5/17/17, 6:11 PM
#7

#6 Ok, men det är ju perfekt att göra en dag innan då. Gillar mat som "sparar sig" bra i kylen 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
5/17/17, 8:39 PM
#8

#2 Jag har ju skrivit fler recept här men ingenting som är just pastasallad (eller någon sallad).

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
5/17/17, 9:59 PM
#9

#8 Men precis, du har lagt ut många superfina recept verkligen 🙂

Hade tänkt just pastasallad den här gången för har lite besök på lördag och pastasallad passar så himla bra.

Dels kan jag göra den i förväg, den behöver inte värmas och vi kan äta den ute utan att den kallnar 😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Smultronfia
5/17/17, 10:14 PM
#10

Ugnsrostade grönsaker kan verkligen piffa till en pasta sallad för att ge lite mer smak. Jag brukar både ha sallat och råa grönsaker och sen ugnsrostade. Sen en enkel dressing av balsamvinäger och senap samt lite örter.

veggie4every1
5/17/17, 10:19 PM
#11

#10 Vilka grönsaker brukar du rosta?🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
5/17/17, 11:14 PM
#12

#9 Haha, ja, det är ju perfekt att bjuda på! Lätt att göra en stor sats, smaken blir bättre när den står sig lite (åtminstone de sallader jag testat) och går att äta varm, ljummen, kall… Hur bra som helst!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Smultronfia
5/18/17, 9:01 AM
#13

#11 rotfrukter som tex rödbeta, morot, palsternacka. Sen zucchini, paprika och broccoli. Det mesta blir gott men beror ju också på vad man gillar för grönsaker. Jag gillar ju alla.

Annons:
veggie4every1
5/18/17, 12:04 PM
#14

#13 Ok ja, jag funderar på att rosta paprika och zucchini. 

Tack för tipset 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Smultronfia
5/18/17, 12:20 PM
#15

Glömde skriva lök. Lök blir ju så gott i ugnen. Även sötpotatis. Jag brukar ungsrosta rätt mycket på en gång och ha som tillbehör under veckan. Passar till det mesta. Zucchini och paprika låter bra. De passar fint in med en massa andra smaker utan att ta överhanden.

veggie4every1
5/18/17, 12:28 PM
#16

#15 Ja bra tänkt, jag kanske skulle göra lite (mycket) extra när jag ändå är igång 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: