Annons:
Etiketterreceptvarmrätt
Läst 1612 ggr
Annielle
2017-06-21 15:44

Tips! Vegansk "sill" till midsommar

Såg det här receptet på vegansk "sill" precis och tänkte att det kunde vara intressant för någon här….

https://www.naturligtsnygg.se/supersnabb-vegansk-sill-till-midsommar-gott-enkelt/

Själv har jag alltid tyckt väldigt illa om sill, så jag lär ju inte testa detta.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Carmarino
2017-06-21 16:01
#1

Fast den görs ju på aubergine eller portabellosvamp, så den lär ju inte smaka sill.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annielle
2017-06-21 16:05
#2

Ja, inte vet jag hur den smakar, trodde att den skulle få någon sillsmak kanske?!?🤪 😉 

Läste knappt receptet ju….well, kanske testar då! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Carmarino
2017-06-21 16:10
#3

Det fanns inget direkt recept, utan det står bara:

Det som ska ersätta fiskbitarna i ”vår” veganska inlagda sill är helt enkelt: förvälld aubergine eller stekt aubergine!

Du kan göra både klar och krämig ”sill” med dessa ingredienser. Det viktiga att tänka på är att om du gör en krämig sill på någon form av växtbaserad creme fraiche så måste du låta den stekta svampen svalna, eller låta den förvällda auberginen rinna av och svalna! Annars kan det skära sig. Annars är det bara att utgå från vilket recept som helst!

Sedan finns det instruktioner för hur du förbereder auberginen och portabellosvampen för att den ska bli "sill". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annielle
2017-06-21 16:16
#4

Ok, inte så där jätteutförligt alltså! 😕

Kul signatur du har förresten! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Carmarino
2017-06-21 16:24
#5

Roligt att du gillar signaturen. Hittade den på ett annat forum, och eftersom jag kunde läsa den så ansåg jag mig vara kvalificerad att använda den. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annielle
2017-06-21 16:33
#6

Japp, du är kvalificerad att använda den!(precis som jag)

Undrar hur vanligt det kan vara att man inte kan läsa en sådan text egentligen?!? 🤔

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Smultronfia
2017-06-21 22:25
#7

Här har ni ett till sill recept :) http://www.vegomagasinet.se/senapssill/

Carmarino
2017-06-22 09:32
#8

#6 Vet faktiskt inte. Har alltid trott att alla kan läsa upp-och-ner och spegelvänt, men har senare förstått att så inte är fallet.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annielle
2017-06-22 22:50
#9

Här är ett till vegosillrecept! 🙂https://foodpharmacy.se/2017/06/vegansk-sill-2/

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Smultronfia
2017-06-23 07:30
#10

#8 hmm det trodde jag med. Man lär sig nåt nytt varje dag :)

Upp till toppen
Annons: