Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 14890 ggr
Ninja99
2017-06-24 19:30

Nytt växtbaserat ekologiskt alternativ till smör!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev överraskad och överlycklig när jag besökte Hemköp idag - jag hittade ett nytt veganskt, ekologiskt alternativ till smör! Kanske ingen nyhet för en del, men jag har vare sig sett eller hört något om detta innan. Var ju bara tvungen att stödköpa ett paket. Det bästa av allt är att den är ekologisk och helt fri från palmolja!! Äntligen! :-D Så nu kan man köpa sig en ekologisk, bredbar Vegan! ;-)

Annons:
Ninja99
2017-06-24 19:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kostar 23,95 kr i "min" butik. Här är innehållsförteckningen för er som är nyfikna:

[NeferNefer]
2017-06-24 20:04
#2

Åh, tusen tack för tipset! Den här kände jag inte till!! 😍Måste ha!

vendelay
2017-06-24 22:20
#3

Jag testade denna för kanske en månad sen, blev väldigt besviken. Konstig smak och det märks tydligt att palmoljan är borttagen - den var stenhård 😕

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

thmz
2017-06-25 09:20
#4

Tyckte den smakade bra - god på mackan, suverän att klicka över färskpotatisen.

Den blev riktigt mjuk när den varit framme en liten stund…

[NeferNefer]
2017-06-25 09:22
#5

Så fort jag har köpt ett paket och provat själv återkommer jag med vad jag tyckte om den 👍

veggie4every1
2017-06-25 12:17
#6

Jag gillar ju inte margarin egentligen, så jag köpte den här av misstag för ett tag sedan. Trodde det var en ny spread eller nåt 🤪

Så när jag skulle äta så märkte jag förstås att det var margarin. Gav det en chans eftersom jag ändå hade köpt det och det var faktiskt jättegott! Mycket godare än andra margariner🙂

Jag äter fortfarande inte margarin på mackan, men resten av familjen älskar det här och jag köper inget annat nu.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Ninja99
2017-06-26 03:26
#7

Jag äter sällan bröd (och därmed också sällan margarin), men ville ändå testa detta nya margarin på smörgås och tyckte det var jättegott! Helt fantastiskt mjuk, god smak med en lätt mandelsmak som jag verkligen gillar. Den var också bredbar, precis som utlovat på paketet, direkt från kylen. Nästa smaktest blir på nykokt potatis… :-P Är så glad över att det nu finns ett ekologiskt alternativ som dessutom är fritt från palmolja, som går att köpa i vanliga affärer - det här har jag väntat på i många år! Jag har inte sett den i någon annan butik, men handlar oftast på Ica. Finns den i fler affärer, som ni som redan tidigare köpt den i? Antar att eftersom den finns på Hemköp kanske den går att köpa på Willy's också..? #3 vad menar du med att palmoljan är borttagen? Har denna produkt funnits tidigare med palmolja i?? Och menar du att palmolja är det som gör margarinet mjukt..? Jag trodde det var precis tvärtom. Att palmolja är så populärt att använda i margariner eftersom det är fast t.o.m. i rumstemperatur och inte behöver härdas för att ge oljeblandningarna i margarinerna en fastare konsistens. Förr användes oftare härdade oljor för att få en fastare konsistens, men med palmoljan slipper man härdningen.

veggie4every1
2017-06-26 13:37
#8

#7 Köper mitt på Willys 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Gen
2017-06-26 23:42
#9

Köpte idag! Supergod, så tack för tipset!! Blir denna från och med nu.

Ninja99
2017-06-27 17:53
#10

#8 Tack för infon. Ska se om jag kan få Ica Maxi där jag oftast handlar att köpa in detta också, annars kanske jag flyttar alla mina inköp till Willys eller Hemköp. 😆 #4, #6 och #9, Vad roligt att ni också gillade den! 👍 #2 och #9, Det är ju bara roligt att kunna tipsa fler om en bra och god (i flera hänseenden) produkt. Säger som du Gen, det blir denna fr. o. m. nu, kommer inte köpa något mer icke-ekologiskt margarin med palmolja i. 😝 #5 Ser fram emot din smakrecension. ☺

Emely Hagen
2019-03-18 11:36
#11

Köpte precis denna produkt och jag gillade smaken och det mesta som stod i innehållsförteckningen… men jag reagerade ändå på att det innehåller emulgeringsmedel då detta kan vara dåligt för hälsan… Det verkar dock inte finnas så mycket studier på det men jag blev ändå lite besviken att det är den typen utav tillsatser i … Hur ser ni andra på emulgeringsmedel och dens iverkan på hälsan?

Gen
2019-03-18 22:02
#12

#11 har inte hört något om det, men forskningsartikeln som Wikipedia citerar handlar om andra ämnen: ”polysorbate 80” och ” carboxymethylcellulsose” . I Vegan bredbart är det solroslecitin som används, och lecitin har inga påvisade risker: https://efsa.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.2903/j.efsa.2017.4742

Upp till toppen
Annons: