Annons:
Etikettveganprat
Läst 714 ggr
veggie4every1
2017-07-03 14:17

Antalet veganer har sexdubblats i USA

"Antalet personer i USA som uppger att de är veganer har ökat från 1% till 6% från 2014 till idag."

http://www.lakareforframtiden.se/nyheter-och-blogg/antalet-veganer-i-usa-har-sexdubblats-pa-3-ar/

🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Zepp
2017-07-06 20:10
#1

Folk får äta vad de vill för mig.. och i det rika västerlandet så har de flesta råd med och kan äta en fullvärdig kost oavsett kostmodell!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Gen
2017-07-06 20:50
#2

Man får äta vad man vill så länge man inte skadar andra … dvs veganskt

sp0ngeb0b
2017-07-07 09:00
#3

Det var ju inte illa. 🙂

Har dock en känsla av att en del av veganerna i USA bara hänger på hälsotrenden att äta växtbaserat men ändå kallar sig veganer. Om detta är fallet så är det självklart jättebra ändå, men tråkigt att fel begrepp används. Men det var lite så jag började också, att jag endast var intresserad av kosten men sedan blev mer och mer indragen i resten av livsstilen så förhoppningsvis blir de också det 😃

Tant Grön
2017-07-08 15:02
#4

Om den här sprider sig så lär många som inte vill bli veganer bli det ändå.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/otack-fasting-sprider-kottallergi/

Smultronfia
2017-07-08 16:32
#5

Ja jag läste om det och har läst artikel för nåt år sedan om det i tidningen Vego. Är dock alltid läskigt med allergier som kan få folk att dö av det. Men är en allergi som är enkel att leva efter idag åtminstone. Tyvärr så är det bara rött kött så finns ju en massa andra djur man kan äta av ändå tyvärr.

Zepp
2017-07-09 15:15
#6

#2

Nu så är ju jag som sagt inte Vegan.. och jag har lixom inget emot att folk är veganer per se, det som jag har emot är att veganer lever av mat, därmed så är de beroende utav jordbruk som dödar andra djur.. de kan vara lågstående/högstående what ever!

Det jag kan acceptera är den högre empatin och att man inte äter mat som man kan köpa i vanliga affärer.. iomed att det innebär att man skadar/dödar andra djur!

Och jag har den högsta förståelse för att tex allt vatten man dricker måste filtreras innan man dricker detta då det finns gott om organismer som lever däri.

Men som sagt vad.. det är knappast något fel om allt fler i rika västerlandet äter mer närodlad vegetarisk mat.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: