Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 3677 ggr
veggie4every1
2017-07-18 12:08

Ben & Jerry's veganska glassar i Sverige

Det var på tiden 🙂

Tyvärr verkar det inte som att de kommer att finnas tillgängliga i de flesta butiker, men det bör väl kunna ändras om vi frågar efter den tillräckligt ofta 😉

http://www.vegomagasinet.se/ben-jerrys-veganska-glassar-lanseras-sverige/

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Sarafiaklara
2017-07-18 13:50
#1

Det enda negativa är väl att Ben & Jerrys är ägt av Unilever aka the devil. Vet faktiskt inte hur självständiga de är men jag brukar försöka undvika att köpa produkter kopplade till Unilever. Länk till en artikel som berör detta: https://spoonuniversity.com/lifestyle/ben-and-jerry-s-dairy-free-ice-cream-actually-isn-t-100-vegan

[Outlawly]
2017-07-18 14:32
#2

Hurra! 🙂

Jag hoppas verkligen jag hittar en med brownie i sommar!

Smultronfia
2017-07-18 15:53
#3

#1 tack för en bra länk.

Dex
2017-07-18 21:50
#4

Tycker inte vi ska bojkotta några veganska produkter oavsett vem som äger företaget.Vi vill att det ska  vara efterfrågan så det blir fler produkter och bojkottar vi så tar dom bort dom förstås eftersom dom inte tjänar på det.

Då blir det komjölksglass igen för hela slanten och vi har bitit oss själva där bak😉

Ninja99
2017-07-22 13:27
#5

Är det någon som lyckats köpa nån B & J-glass någonstans? Tipsa gärna om var den finns i så fall, för jag har inte lyckats.. folk jag har frågat har mest sett ut som tomma fågelholkar.. 😟

vendelay
2017-07-22 20:38
#6

#5 Verkar ha blivit något tokigt i leveranserna, de kommer in till 7eleven runt 11 augusti. Troligen veckan innan till Pressbyrån.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Ninja99
2017-07-23 11:15
#7

#6 Tack för infon! 👍 Då vet jag vad jag ska göra runt den 11 augusti. 😜

veggie4every1
2017-07-23 18:51
#8

#7 Haha 😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

IngaTrnqvist
2017-07-26 19:49
#9

Hunnit smaka peanutbutter&cookies, supergod! Men köpte alla tre sorterna så kommer förmodligen smaka de andra ikväll också 😃

[Outlawly]
2017-07-30 09:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag hittade glassen på 7/11 i Stocholm. Den som ligger till vänster om World trade center. 7/11 som var vid Åhléns var slut. Jag köpte den med brownie. Vart lite besviken. Den är gjord på mandel. Den var inte lika tjock och krämig som typ Choice vanilj(som jag gillar väldigt mycket). Browniebitarna var bra konsistens men smakade mjöl och kakao. Annars hade chokladglassen bra smak. Jag ska köpa den med jordnöt nästa gång. Tror att den kan vara godare. Sen är det ju bra att dom gör denna glassen :) och bra att förpackningarna är lika stora som de andra. Och Gröna Lund har inte denna glass i sitt Ben Jerry sortiment.

Gen
2017-07-30 23:04
#11

Jag köpte peanut butter cookies och chunky monkey. Båda goda, chunky monkey var min favorit. Tror dock inte jag kommer bli beroende av detta. B&J's grej är ju gräddigt och sött… gifter sig kanske inte helt med mandeln. Men jag är väldigt svag för glass så jag har verkligen sett fram emot detta. Kul att den äntligen är här! 

Passar på att tipsa om världens överlägset bästa veganglass, om man bor i Stockholm och har möjlighet att ta sig dit, Morelli. Jag dreglar bara jag tänker på deras pistage :) 

http://www.oatly.com/foodservice/story/morelli-espressobar-gelateria/

http://www.vegourmet.se/artiklar/veganglass-pa-kungsholmen-vard-att-vallfarda-for/

[Outlawly]
2017-08-01 17:15
#12

#11 Tack så mycket för tipset!😃 Låter som ett fantastiskt ställe. Dit ska jag helt klart!

reckon
2017-08-02 15:38
#13

Fick äntligen tag i denna himla glass jag väntat på hur länge som helst, haha. Men 79 kr!!! Känns liksom inte rimligt. Är den lika dyr överallt? Tror ni det kommer sjunka om ett tag och bli samma som deras andra glassar på runt 50 kr?

Annons:
[Outlawly]
2017-08-03 08:49
#14

Jag tror inte det komma sjunka så lågt. Nu säljs det ju på 7/11 och de är ju dyrare på allt! Det blir kanske billigare om det kommer att komma till en matbutik :) Tycker det flesta veganska produkter är dyrare än vanliga.

Ominous
2017-08-10 19:46
#15

7-eleven har antagligen ensamrätt ett tag, kanske ett halvår. Sen lär de komma ut i vanliga butiker och priset sänkas lite iallafall. :)

Har smakat alla tre sortera, tyckte brownie och peanut butter cookies var väldigt goda, chunky monkey var ok tyckte mandeln tog över lite. Kommer definitivt köpa det igen om jag hittar, och köpa när de kommer till  willys/ica. Perfekt när man är på det-är-synd-om-mig-så-jag-förtjänar-glass-humör, så vid speciella tillfällen :)

I wish I could write as mysterious as a cat

vendelay
2017-08-10 20:27
#16

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

IngaTrnqvist
2017-08-10 21:31
#17

7-eleven har ensamrätt i ett år innan de får säljas i andra affärer, berättade en personal i en av butikerna i Helsinborg. Är så glad att ha en i närheten, älskar Ghunky Monkey 😍

Upp till toppen
Annons: