Annons:
Etiketthälsa
Läst 1046 ggr
veggie4every1
7/26/17, 7:09 PM

Grönkål hjälper efter hjärtinfarkt

Det här med anti inflammatorisk kost är väl något som många veganer redan har koll på, men nu är det officiellt i alla fall haha😃

Hade ju varit bra att samtidigt rekommendera en anti inflammatoriskt kost för att förebygga att vi får hjärtinfarkt över huvud taget. Det ju inte heller så konstigt att inflammationen kvarstår efter infarkten när vården rekommenderar animalier.

Men aja, grönkål hjälper i alla fall så 😎

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/gronkal-dampar-inflammationer

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Magi-cat
7/26/17, 7:23 PM
#1

Mycket intressant!👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

1an
8/1/17, 11:20 AM
#2

Wow tack. Kan man ju börja äta innan hjärtinfarkten också.

Effie
8/3/17, 9:54 AM
#3

Och, så vitt jag vet, finns det lutein (plus det nödvändiga fettet) I högre grad I äggula. Inget jag tanker rekommendera er, men det kan vara bra att veta, om ni tanker försöka övertyga någon icke-vegan.

Men visst är det bade gott och nyttigt med mörkgröna grönsaker.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[Tänkpådet]
8/3/17, 11:45 AM
#4

#3 men fan va onödigt… 😩 Har du inget bättre för dig än att trolla veganforum? Väx upp!

Effie
8/3/17, 2:30 PM
#5

#4 Tänkte att någon kanske var intresserad av fakta.  Vill man påverka andra är det inte fel att ha lite kunskaper och vara förberedd på argument. Men tydligen inte.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[Tänkpådet]
8/3/17, 4:39 PM
#6

näringsvärdet i ägg är knappast av intresse,(veganforum, topic: grönkål) hade du lite bakom pannbenet hade du förstått det… uppenbarligen så blir man lite trög i huvet av lchf…

Annons:
Effie
8/4/17, 7:29 AM
#7

Om man vill förklara för andra hur bra grönkål är (vilket det är) är det väl bra att känna till andra fakta också, om man nu råkar diskutera med någon som är kunnig, för att inte framstå som okunnig och I värsta fall korkad och enkelspårig.  Men det är inte mitt problem.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[Tänkpådet]
8/4/17, 8:49 AM
#8

du måste försöka förstå sammanhanget, det här inlägget görs på ett veganforum. Dom flesta veganer är veganer sv etiska skäl, alltså "vi" äter inte djur eller deras utstötningar för att vi inte anser att det är ok att göra så. Så när grönkål, bönor eller andra växter diskuteras på ett veganforum så är "fakta" om näringsvärdet hos olika kroppsdelar eller utstötningar från olika djur heeeelt irrelevant. Alltså om varje gång någon grönsak diskuteras så ska någon hoppa i och "bara informera" om att samma näringsämnen finns tex i hundögon eller sälungehud eller grävlingtestiklar…. hänger du med? Du så att säga "hijackar" en diskussion med info som inte är relevant i sammanhanget på ett forum som väldigt tydligt tar avstånd mot konsumtionen av djur. Jag misstänker att du vill vara en förkämpe for din diet och jag förstår det men det här är inte ett "dietkrig" veganism är inte en diet, veganism är ett ställningstagande emot exploateringen, plågeriet och dödandet av djur. Att inte äta djur är inte att vara enkelspårig, det är att vara empatisk och respektfull mot dom mest utsatta och oskyldiga. Att äta en "lchf-kost" är å andra sidan väldigt enkelspårigt men utöver det så måste en lchfare vara helt okunnig om konsekvenserna för slla dom djur som konsumeras eller likgiltig eller kanske tom skadeglad. Om någon frågar om näringsinnehållet i olika djur eller liknande så är det fullkomligt rimligt och konstruktivt att du tex hoppar in och informerar och diskuterar. Sammanhang är viktigt likaså taktkänsla… blev kanske lite väl nyanserat men men…

Upp till toppen
Annons: