Annons:
Etiketterreceptvarmrätt
Läst 755 ggr
CayKantos
2017-07-26 23:27

Vegan birthday brunch

Nu är det så min bästa kompis ska sova över i helgen. Morgonen fyller hon 20! Så jag villw överraska henne med en härlig brunch innan jag liftar henne hem. Hon ätwr inte så mycket sötsaker meb älskar att testa nya grejer. Hatar banan (har dock ätit blåbärsmuffins med banan, men vågar inte stoppa i det o något då hon är så jävla anti banan) älskar mat! Lwtar eftwr ngt litw mer annorlunda oxh speciellt. Lite roligare som kansle "bara finns" o veganvärlden eller "är nästan som" om man inte är Vegan om ni fattar :b ska kunna göras samma morgon så kan inte ta evigheter. Har bara tid att förbereda 3 ev 2 dagar innan. Tack på förskott!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Smultronfia
2017-07-27 07:28
#1

Vad roligt att överraska med en god frukost. Jag tänker genast på ett stort fat med frukt och bär på nu när det är säsong för sånt. Samt att det är så gott till frukost. En god nötdipp till är inte fel. Pannkakor tar ju lite tid men är är ni bara två så behövs inte så många. Gott med lönnsirap till eller ngn god sylt. Overnight oats med torkad frukt och sen lite granola på toppen är gott. Och enkelt då det görs kvällen innan och bara att plocka fram och toppa med det man vill ha på morgonen. Scrambled tofu med ngn Vego korv och böner i tomatsås om man vill ha det som en English breakfast. Kanske ngn god paj? Vegansk pannacotta är så gott att ha som en icke för söt efterrätt samt att den görs i förväg också så man slipper stå samma dag. Hoppas du kommer på nåt. Vegania.net har mycket olika recept bland annat på pannacotta men allt jag skrev går lätt att bara googla fram recept på. Hoppas ni får en trevlig dag tillsammans och lycka till!

CayKantos
2017-07-27 14:10
#2

#1 tusen tack för långt svar! Vill ju göra detta lite som en överraskning så att steka pannkakor tar lkte lång tid. Hade velat göra tofuröra mes bejkon o lite sånt men hon hatar ägg 😂 inte lätt alltså! Men jag har kommit frm till att göra en frukosttårta med blåbär. Vi har gjort en tillsammans förr med neutral smak o mango smörja på toppen. Hon älskar blåbär så detta blev en självklarhet att göra! Blåbärssås på toppen och sen hallon till pynt. Ananas, mango (älskar torkad mango), ev jordgubbar o lite andra frukt o bär ska pynta sidan om då dom inte direkt passar smakmässigt. Då kan man ta om man vill :) Grön smoothie med tofu till detta ✌

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Smultronfia
2017-07-27 14:41
#3

Låter väldigt gott :)

Upp till toppen
Annons: