Annons:
Etiketthälsa
Läst 1134 ggr
VeilofElysium
2017-08-04 08:45

Magen i uppror efter penicillinkur.

Jag gick på en penicillinkur som tog slut i fredags förra veckan, hade då tagit det i fem dagar för att bli av med en liten infektion. Nu en vecka efteråt är magen fortfarande i uppror, den bullrar, får magknip och ja mindre trevliga saker så att säga. Någon som vet något som jag kan ta som är veganskt för att få ordning på magen? Mamma ringer och tjatar att jag ska äta yoghurt och svälja min stolthet, det är väl egentligen det som rekommenderas pga. att det innehåller goda bakterier som probiotika. Har varit Vegan i snart två år dock och känns som att jag inte vill ge upp på grund av att man varit lite sjuk och kroppen inte riktigt gillade medicinen. Tips?

Annons:
Annielle
2017-08-04 08:48
#1

Probiotiska piller är ju mycket bättre än yoghurt, men du kan ju även äta surkål och liknande syrade grejer (tänk dock på att det måste vara opasöristerat)

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Smultronfia
2017-08-04 13:27
#2

Finns vegansk probiotiska piller från tex helhetshälsa. Om man äter antibiotika så rekommenderas det att äta det i några dagar för att få tillbaka bakteriefloran igen. Det är absolut inga problem som Vegan. Så du behöver inte trycka i dig en massa icke vegansk yoghurt. Hoppas du mår bättre snart.

Annielle
2017-08-04 14:53
#3

Ät upp hela burken  i så fall, (inte burken de ligger i alltså 😉)några dagar är för lite när man har sabbat bakteriefloran med antibiotika.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

VeilofElysium
2017-08-06 12:36
#4

Ska kika på det, tack! Börjar bli tröttsamt att smälla i sig massor av surkål och tro att det ska försvinna den vägen.

Annielle
2017-08-06 20:11
#5

#4 Bra att göra både och, men det kan ju ta sin tid hur som helst, för min del tar det vääldigt lång tid innan min mage är i skapligt skick efter antibiotika trots probiotikapiller, men man är ju olika och de flesta är nog inte lika känsliga som jag.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: