Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 669 ggr
Kinga_a
2017-08-14 11:17

Djurpark vs ha innekatt

Diskuterade detta med djurparker igår, jag hävdade att sådana i regel inte har en acceptabel djurhållning och fick svaret att jag har en innekatt (och således är hycklare?) Vill gärna höra hur folk på detta forumet kan tänkas resonera.

Annons:
Honestyisdead
2017-08-14 11:31
#1

Det är inte jämförbart med tanke på den mänskliga kontakten och aktiveringen en katt får jämfört med vilda djur på djurparker.

Kinga_a
2017-08-14 16:30
#2

Där ser en. TACK

Honestyisdead
2017-08-14 16:33
#3

Jag är dock inte Vegan. Såg nu vilken sajt detta var på :)

Ominous
2017-08-14 17:32
#4

Jag är Vegan, har inne katt och har demonstrerat många gånger utan för djurcirkusar ;) det är nog inget konstigt. 

Cirkusar tjänar pengar på djur och utnyttjar dem för vinst. Djuren hälsa hamnar inte i fokus utan deras förmåga att prestera istället. Dessutom fraktas djuren varje dag till en ny plats de halvåret de uppträder. 

Det är inte alls jämförbart eller ens diskutera likheter. Det är endast en kass jämförelse för att försvara sig och kasta bort fokus på det faktiska problemet.

I wish I could write as mysterious as a cat

Honestyisdead
2017-08-14 17:35
#5

Nu var det dock djurparker det gällde.

Smultronfia
2017-08-14 18:15
#6

Rätt stor skillnad på husdjur och vilda djur som bör få vara ute i det fria med stora marker att röra sig på. Samt som påpekats innan med närkontakt m.m. Men husdjur tas upp i flera trådar här på forumet så där kan man läsa om vad som tycks i det fallet. Men det finns tyvärr många vilda djur i fångenskap idag som mår väldigt dåligt och som plågas endast för att människan ska tjäna pengar och roa sig på dem.

Annons:
illerälskaren
2017-08-16 21:14
#7

håller helt med er😍

Upp till toppen
Annons: