Annons:
Etiketterföreläsningvideo
Läst 793 ggr
vendelay
2017-09-17 20:30

Exponering av mjölkindustrin

Jag vet att det är ett långt föredrag men det är riktigt bra och jag rekommenderar starkt att ni lyssnar på det. 

Jessica Thiel höll ett föredrag om mjölkfabrikens offer under Vegfest i Västerås i år. Mycket informativt och lätt att ta till sig. Hon tar bland annat upp hur skolor pratar med barn om mjölk och redovisar statistik.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Leritza
2017-09-18 13:22
#1

Var och lyssnade på föreläsning under vegfest. Väldigt intressant, men hade önskat att hon haft lit mer tid och kunnat gå lit mer på djupet. För mig var det lite för enkla grejer och mycket som jag iaf trott att allmänheten redan vet om. Men beror nog en del på ens uppväxt. Min familj må gillat produkter gjorda av mjölk men int riktigt köpt det där med att mjölk skulle va så bra som dryck köpte nog aldrig riktigt mina föräldrar. Sen när det kom till marknadsföring kändes det som jag måste bott under en sten de senaste åren. Några kände man igen men då oftas från andra diskutioner om mjölkindustri

Lakritsstjärna
2017-09-18 15:16
#2

Mina föräldrar de anser att vi här i Norden är anpassade för att kunna dricka mjölk och då är det alltså bra för oss att dricka mjölk. I skolan fick vi åka till arlahård och jag har en liten mugg hemma hos mins föräldrar som det står Arla på. I skolmatsalen satt det arla reklam vid mjölken. Jag kommer inte ihåg vad det stod på den. Vi blev tillsagda av lärarna när vi ville dricka vatten att det är bättre att vi tar mjölk istället för vi barn som växer behöver mjölk. Kom ihåg att vi pratade om det på mitt utvecklingssamtal i lågstadiet ( slutet av 90 talet) att jag var dålig på att dricka mjölk till maten! Inte mycket som förändrats i har en dotter på 7 år och i hennes skola hänger arla reklam i matsalen. Hon har varit på arlagård och kommer hem och säger. "Mamma du har fel i skolan sa de idag att mjölk är jätte nyttigt" Det är så djup inpräntat hos många att vi behöver mjölk! Behövs fler sådana föreläsningar men det är inte de som skulle behöva lyssna som gör det tyvärr utan folk som redan vet om problemet med mjölkindustrin.

DogeLove
2017-10-15 21:34
#3

Minns att när jag gick i 1-2an så hade dom en regel att alla var tvungna att ha smör på mackan dom sa att det var super viktigt när man växte, minns att om man inte åt var man tvungen att sitta kvar, så jag satt där jätte länge innan jag tillslut gav upp och åt. Minns hur arg och ledsen jag var på dom då…. Och det här var bara för 4-5 år sedan! :(

Upp till toppen
Annons: