Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 5490 ggr
Ninja99
10/28/17, 1:07 AM

Ben & Jerrys veganglass nu på ICA

För er som gillar Ben & Jerrys veganglass; Fick av en säljare på 7-Elevens huvudkontor för några månader sedan veta att 7-Eleven skulle ha ensamrätt på att få sälja Ben & Jerrys veganglass fram till 2018 (jag tror han sa februari el. mars). Men ikväll när jag var och handlade på ICA Maxi så såg jag en hel frys full med Ben & Jerrys veganglass!! Så nu kan vi förmodligen köpa glassen på alla ICA-affärer. 👍 Kanske finns på fler ställen också? Detta kanske t o m är en gammal nyhet..? Priset på ICA var betydligt bättre än på 7-Eleven, jag tror det stod 55:95 (eller 59:95 - nåt på 50 var det i alla fall) avsevärt bättre än 79 kr. ☺

Annons:
Leritza
10/28/17, 9:04 AM
#1

Verkar som ica i större städer börjat få ta in ben & jerrys Vegan glass, efter vad jag sett på Instagram. Dock inte sett den här i Västerås än, vilket är synd enda seven eleven vi har ligger vid en mack som inte är lätt att ta sig till om man int har bil. Får hoppas att den kommer till fler butiker snart. För jag vill verkligen testa ben & jerrys Vegan glass snart.

Ninja99
10/28/17, 9:48 AM
#2

#1 Låter trist att den är svår att få tag på om man inte har bil. Men jag kan trösta dig med att visst är det fantastiskt att de nu har veganglassar i några smaker, men de två jag har testat var inte såå himla goda som jag hade förväntat mig, de var definitivt inte värda 79 kr/st. Bananglassen smakade kemiskt på nåt sätt, som om det inte är naturliga smaker. Valnötterna som var i var dock väldigt bra konsistens och smak på. Så går det när man har för höga förväntningar… Hoppas du får möjlighet att testa dem snart. ☺

veggie4every1
10/28/17, 3:36 PM
#3

#2 Haha, jaa, man har ju ganska höga förväntningar på de här😃

Men vilken rolig nyhet att de börjar att spridas🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

luckiestgirl
11/2/17, 6:04 PM
#4

Pratade med personalen på mitt närmaste ica maxi. Vissa ica butiker har nu under hösten tagit in ett tillfälligt parti av dom veganska b&j's glassarna, men när dom är slut i hyllorna så får vi tyvärr vänta till våren 2018 innan dom kommer in igen!

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Upp till toppen
Annons: