Annons:
Etikettvegankost
Läst 357 ggr
sammy78
2020-06-16 23:10

Paj+Tofu ??

Halloj !
Ska baka/laga grönkålspaj till midsommar…

Har hittat många olika intressanta recept på vegansk grönkålspaj, men i nästan alla

recept så ingår tofu men det står inte vilken sort ?

Ska man använda silken tofu eller "vanlig" tofu eller det blir bra med vilket som ?

Tacksam för alla svar/tips !

Annons:
vendelay
2020-06-18 20:27
#1

Jag har noll koll på tofu, men efter en snabb koll på Yipins hemsida verkar det som att silkestofu har en annan konsistens. De beskriver den som "Tack vare sin krämiga konsistens är den ett perfekt alternativ till ägg och crème fraiche", så jag antar att den är mjukare och mindre "svampig" som vanlig tofu är. Enligt Jävligt Gott passar silkestofu bäst i pajer som äggstanning.

Jag gör tyvärr aldrig äggstanning pga gillar det inte, men utifrån min googling rekommenderar jag silkestofu. Jag hoppas att det blir bra!

trevlig midsommar Hjärta

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

sp0ngeb0b
2020-06-29 16:06
#2

Det är förstås alldeles för sent att svara nu men kanske kan hjälpa någon annan. Står det bara tofu tror jag definitivt att det är vanlig fast tofu. Det är ju det som är "vanlig" tofu. Ska det vara silkestofu får de ju skriva det kan jag tycka. Sedan är det ju som #1 säger att silkestofu kan bli som äggstanning. Det är väääldigt mjukt. Jag har ätit det en gång och då skulle jag försöka steka det i skivor (hade köpt fel sort) och de gick nästan sönder av att jag bara tittade på dem.

Upp till toppen
Annons: