Annons:
Etiketterreceptsåsröra
Läst 10719 ggr
Shakti
11/18/10, 8:49 PM

Recept på sås önskas

Hej.

Kan man göra sås på sojayoghurt naturell? Som man t.ex. skulle kunna lägga på tortillas. Eller har ni några andra förslag på hur man kan göra en passande hälsosam sås. En kall sådan alltså? Jag tar gärna emot förslag för jag har ingen aning, faktiskt, på hur man gör goda kalla såser.

Annons:
Ians
11/19/10, 1:30 AM
#1

Ett fall för TrevorS Flört

[TrevorS]
11/19/10, 3:59 PM
#2

Tror inte jag sett dig här innan Shakti, välkommen i så fall. Skrattande

Soyghurten varierar i konsistens beroende på vilken sort du köper. Om den är allt för tunn kan man hälla upp den i ett kaffefilter i tyg alternativ saft eller ostduk och låta den stå och droppa ett tag tills konsistensen blir fastare.

Vegansk creme spread med ädelostsmak är god att blanda med soyghurt och klicka på tacos.

Det är lätt att göra tzatziki på soyghurt som passar bra till tacos.

Tzatziki
5 dl soyghurt
1 st gurka
1 klyfta vitlök
svartpeppar och salt (efter smak)

Gör så här:
Riv gurkan grovt och krama ur vattnet. Pressa vitlöken i soyghurten och rör runt och blanda ner gurkan. Smaksätt efter egen smak med svartpeppar och salt. Låt gärna stå i kylen under en timme innan du serverar.

Tacosås
2 dl soyghurt
2 vitlöksklyftor
2 msk olja
salt och vitpeppar

Miza ingredienserna, låt gärna stå kallt i upp till en timme.

Ians
11/19/10, 4:30 PM
#3

Flört TrevorS fixar "biffen"!!

Shakti
11/19/10, 5:38 PM
#4

Jodå, han fixade verkligen biffen. Glad Super! Tack TrevorS för det och tack för välkomnandet. Då vet jag precis hur jag ska tillreda såsen.

Trevlig sajt det här förresten. Och en massa intressanta recept har ni som jag bara måste ta en titt närmare på.

[TrevorS]
11/19/10, 5:40 PM
#5

Du är välkommen att titta in på på min egna lilla receptbank också, veganrecept och gamla upptåg.

Shakti
11/19/10, 5:43 PM
#6

Då ska jag göra det med Glad

Annons:
Ians
11/20/10, 11:53 AM
#7

Ja välkommen Shakti! Hoppas Du skall trivas med oss!

Och hittar Du flera goda recept så tveka inte att dela med dig!

[TrevorS]
2/11/11, 4:16 PM
#8

putt

sighni
2/16/11, 1:05 PM
#9

Kolla även in veganias hemsida. Systrarna Andersson har väldigt många bra förslag/recept.

Pehpsii
2/19/11, 1:15 AM
#10

Jag brukar köpa santa marias ranch topping (finns bland tacogrejerna i affären, och är vegansk). bara att blandai soyghurt och är jättegott både till tacos & som chips- eller grönsaksdipp.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: