Annons:
Etikettloppis
Läst 1818 ggr
[TrevorS]
4/25/10, 10:34 AM

Har ni matlagninsmusik?

Lyssnar ni på någon speciell musik när ni lagar mat. Kanske radiostation eller liknande?

Annons:
[TrevorS]
4/25/10, 10:34 AM
#1

Jorå här hemma spelas det Eddie Meduza.

Pehpsii
4/25/10, 5:26 PM
#2

Oftast iaf, men vad det är för musik varierar.

Men det blir mycket Bring me the Horizon eller gammal blues/jazz

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

[TrevorS]
4/25/10, 10:17 PM
#3

Lyssnar på E-rotic också. =)

Pehpsii
4/26/10, 2:10 AM
#4

Ibalnd när jag är själv hemma så har jag TVn på, på typ Discovery och så står jag ochlyssnar på den. På morgonen brukar det bli morgonpasset via klockradion.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Anterrabae
9/24/11, 6:00 PM
#5

Nja, får jag väl säga. Lyssnar på musik ibland, och då varierar det starkt. Lyssnar däremot mer på böcker, romaner och så.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[TrevorS]
9/24/11, 9:14 PM
#6

Fast det är ju också mysigt när man lagar mat. Skrattande

Annons:
Anterrabae
9/24/11, 9:54 PM
#7

Annan variant på matlagningsbok! FlörtCool

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[TrevorS]
9/25/11, 12:14 PM
#8

Precis. Skrattande

Jag skulle vilja ha en sådandär "laga-med-film" eller "laga-med-radio" där de kör allt i takt, sätt nu på ugnen på 200° och ta fram följande ingredienser. Fast de är väl inte så vanliga i Sverige skulle jag tro, men ändå kul. Flört

DesK
9/25/11, 8:02 PM
#9

Nja jag lyssnar gärna på musik, men då sitter jag helst vid datorn, så att jag hör ordentligt i stereo. När spisfläkten går hör jag i alla fall inte musiken (jag är hörselskadad)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
9/25/11, 10:31 PM
#10

Jag är inte hörselskadad, men jag har perceptionsstörningar och en gäller ljud. Jag kan inte hantera spretiga och många ljud på en gång när det vill sig illa.  Sämre dagar går det inte alls att ha flera maskiner igång samtidigt typ fläkt och mixer och sånt. Kan inte hantera ljuden. Då är musik inte att tänka på. Vid de tillfällena går inte bok heller, för jag stannar upp och lyssnar på boken, och slutar göra det jag ska i köket Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[pharfignewton]
9/27/11, 11:31 PM
#11

Jag lyssnar nästan alltid på P1, också har jag en CD (jag är gammal från stenåldern typ…) med Stan Kenton & Jazz Ladies (Anita O'Day, June Christy mfl.) som alltid ligger i köket, sedan blir det mycket Iron and Wine.

Upp till toppen
Annons: