Annons:
Etikettvegankost
Läst 5232 ggr
[TrevorS]
3/9/10, 10:56 PM

Favorit Te.

Vad är erat favorit-te?

Annons:
[TrevorS]
3/9/10, 11:02 PM
#1

Jag älskar Robios Vanilj. Riktigt god. =)

deviantblue
3/9/10, 11:10 PM
#2

Jag älskar Earl Grey Russian, vanligt enkelt the=)

Pehpsii
3/9/10, 11:14 PM
#3

Ört-té, antingen med mint eller sötlakrits

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

[TrevorS]
3/9/10, 11:17 PM
#4

Lakris-te tycker jag är gott, har vi faktiskt här hemma.

rutiga
3/12/10, 1:53 PM
#5

Indian spice. Eller robios med rabarber smak. :) Eller glögg te. Kan nog inte välja bara en de är ju bra till olicka saker.

[TrevorS]
3/12/10, 4:30 PM
#6

#5. Jag har en kompis som säger den ska vara god, har glömt bort den men den ska jag smaka, smakat Robios med Banan och Vanilj, den var riktigt god. =)

Annons:
Pehpsii
3/12/10, 5:30 PM
#7

Gömde säga Earl Grey. Det är vad som dricks när vi har folk över. Köpte en jättefin gammal kinesisk tekanna på loppis som vi använder då ^__^

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

HannaM
3/12/10, 8:31 PM
#8

Jag älskar massa olika sorters te. Har många favoriter från Kränku bland annat guteblandning, källingblandning, kotteblandning, svinhusblandning, kalkstensdrömmar… Sen gillar jag roibos vanilj och tja.. en hel massa andra sorter=) Men jag tror att den absoluta favoriten är earl grey, twinings tycker jag bäst om. Det är ett te jag hitills aldrig blivit trött på. Smakar mums.

sighni
3/13/10, 5:38 PM
#9

Earl grey. Inget annat!

Sunrise
3/15/10, 6:33 PM
#10

Vitt/grönt/rött te i olika smaker såsom blåbär och citron/ingefära.

Kattmynta
3/16/10, 7:15 PM
#11

Mandarin eller Friggs olika smaker.

Vad smaksätter ni i erat te med? Socker eller något annat?

Sunrise
3/16/10, 7:45 PM
#12

Jag använder faktiskt honung från en grannes lilla bikupa. Vet att bina har det bra där :)

tjorve
3/20/10, 8:00 PM
#13

min favorit är ett te jag köpt i kina. det är ett grönt jasminté, men är tyvärr slut nu :/

#1 roiboos vanilj från kobbs har jag provat. smakar ju ingenting :( vilket dricker du?

Annons:
Saga85
3/28/10, 10:56 PM
#14

Vid förkylningar finns det inget som slår en kopp citronte bryggt på ingefäravatten.

I friska tider är jag en sucker för körsbärste eller aniste. Helst svart eller örtte.

Rooibos-sorter klarar jag dock inte av. Tycker de har en bismak av fisk, urk.

Har f.ö. inget i mitt te, vill inte förstöra smaken.

[Anunnaki]
3/29/10, 12:40 AM
#15

# 9, just det Earl Grey. På Kahls affärer finns ett Krav Earl Grey som är supergott speciellt om kranvattnet inte är klorerat så att det kommer till sin rätt.

Supriya
3/30/10, 3:36 PM
#16

jag gillar grön te.det är rogivande och bra för oroliga magar,dessutom är det SUPERGOTTI.GladMVH Supriya

[TrevorS]
3/30/10, 5:43 PM
#17

Jordgubbsvatten är riktigt gott. Det är inte riktigt te, eftersom det inte har teblad i sig utan bara torkade jordgubbar. =)

Pehpsii
4/7/10, 5:10 PM
#18

Min kille har havremjölk i sitt te (earl grey), jag testade det häromdagen och höll på att spy. qX fattar inte folk som har mjölk i te

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

[TrevorS]
4/7/10, 8:13 PM
#19

Jag föredrar sojagrädde i, blir mycket godare.:)

Sarah
4/8/10, 3:07 AM
#20

Roiboos naturell. Pappa bor i Sydafrika och därav är det en vana :) inga smaktillägg bara!

Annons:
[TrevorS]
4/8/10, 1:36 PM
#21

#20. Fast bara vanligt rött är faktiskt gott också. =)

batski
4/8/10, 9:51 PM
#22

Jag dricker en del Yogi-te. Det finns flera väldigt goda sorter. Den sensate tiden har det mest blivit "Forever Young" och "Men's Tea" (motsvarigheten för tjejer heter "Women's Fitness").

Earl Grey är en klassiker som alltid funkar.

Förut fanns det något som hette Earl Red, vilket var rooibos med Earl Grey-kryddning som jag tyckte var väldigt gott (jag gillar ju Earl Grey), men jag har inte sett det på länge.

Sist men inte minst så gillar jag Lapsang, men bara under de kalla årstiderna.

FemFem
4/4/17, 2:58 AM
#23

Uppar denna tråden istället för att starta en ny om te ^^

Hur ser det ut med Lipton nu för tiden? Visst höll de på med djurförsök?! Men jag har läst att de slutat nu? Någon som vet säkert? 🤔

veggie4every1
4/4/17, 12:03 PM
#24

#23 Jag minns att det talades om det för några år sedan. De slutade med det efter påtryckningar från PETA och bör således vara ok idag 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
4/4/17, 1:02 PM
#25

#23 Jag dricker inte te själv, men vad skulle de ha testat? Vad i te behöver djurtestas? :(

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
4/4/17, 2:02 PM
#26

#25 Hälsoeffekterna bland annat. Alltså, det var hemska tester…

Ska se om jag hittar någon länk.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
4/4/17, 5:22 PM
#27

Ja, länka gärna om du hittar något.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
veganska stget
4/4/17, 6:34 PM
#28

mitt favorit te är passion for fruit köpt på tebutiken .se

http://veganskasteget.blogspot.se/

vendelay
4/4/17, 8:47 PM
#30

#29 Kan inte säga något, finns inga ord för det. Bara wow. Fy fan för mänskligheten.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
4/4/17, 9:58 PM
#31

#30 Jag vet…Brustet hjärta

#28 Låter som ett gott te. Kul och bra initiativ med bloggen också, lycka till med den Glad

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

tlover
4/9/17, 9:43 PM
#32

Kan ta upp tipset jag gav till Vendelay här i tråden också. Viss forskning sker ju på djur angående te även om den mesta sker genom att man intervjuar människor (man intervjuar ca 1000 pers 2007 och sen åter i 2017 och ser vilka som blivit sjuka, dött osv och sen av intervjuerna så ser dom sammanhang tex att de som dricker te har mindre risk för cancer, diabetes, demens osv) och inte via djurtester men, som i all annan industri sker även djurtester ibland.

Mitt bästa tips för att undvika djurtestade teer är att köpa teer som säljs i liten skala vidare direkt till butik eller till en mindre grossist helt enkelt för att dom inte har råd med att betala för forskning av te.

Jag brukar ofta också publicera ny forskning om te inne på te iFokus och jag ska försöka komma ihåg att kolla efter sponsorer om det är djurtestad teforskning men jag kan inte lova att jag kommer ihåg det

edit: och om jag måste välja ett favoritte så är det nog matcha

l'm back

Upp till toppen
Annons: