Annons:
Etikettvegankost
Läst 4713 ggr
Casiopeia
2009-09-08 20:47

vegansk festbuffé

Jag ska ha födelsedagskalas i helgen och tänkte att det vore trevligt med lite mat att bjuda på. Är inte helt säker på hur många gäster det blir eller om jag kommer ha tillgång till ugn, så det enklaste är med lite plockmat som kan serveras kall och som kan förberedas innan.

Har ni några förslag?

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Annons:
Pehpsii
2009-09-09 02:30
#1

någon form av typ tunnbrödsrullar med nån härlig röra i? Jag brukar mixa kidneybönor o rödlök med lite sour supreme och salt o peppar. kanonmums och hur enkelt som hälst, sen snittar man upp bara.

annars är ju fyllda paprikor/svamphattar enkelt och snyggt/gott

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

HannaM
2009-09-10 00:45
#2

Olika röror.. typ hoummus och sånt och så kan man ha gott hembakat bröd att ha det på

Casiopeia
2009-09-10 14:59
#3

#1 Tunnbrödsrullar låter iof gott, men tänkte mig något mer matigt. Var också inne på fyllda svamphattar, men de är ju inte så goda kalla…

#2 håller på att baka för fullt här nu. Det blir havrebaguetter och olivbröd från provence med rosmarin och valnötter.  Sedan tänkte jag göra baba ganoush och hommus med :-)

Just nu lutar det mot att jag förutom bröd + röror gör rödlökspaj och två olika sallader ( typ en grönsallad och en med couscous/quinnoa) Om någon har lite goda salladstips så mottages det tacksamt!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

HannaM
2009-09-10 16:09
#4

Ja kalla pajer är ju kanon! Det kan man ju göra flera sorter, tycker dom flesta pajer fungerar bra kalla.

God lätt sallad att ha till det mesta är rödlök, haricots vertes och kidneybönor, lite dressing på och färdigt!

michellemimmi
2015-12-29 10:55
#5

Vad tror ni om att byta ut sour surpreme (jag verkar vara den enda veganen i hela världen som inte står ut med den smaken) till lite alpro naturell soyghurt? 

Kopierat från #1:
"någon form av typ tunnbrödsrullar med nån härlig röra i? Jag brukar mixa kidneybönor o rödlök med lite sour supreme och salt o peppar. kanonmums och hur enkelt som hälst, sen snittar man upp bara."

Kan passa på att fråga om någon annan har tips på fyllning till tunnbrödssnittar också? :)

Hjärta/Mimmi

michellemimmi
2015-12-29 10:56
#6

Eller, har någon provat "På mackan".. Heter den så? Kan man ha den i snitten kanske?

Hjärta/Mimmi

Annons:
veggie4every1
2015-12-29 11:29
#7

Jag använder alltid alpro soygurt istället. Men det blir nog en lite lösare konsistens kanske. Har dock aldrig provat sour supreme, så svårt att jämföra.

På mackan har en krämig syrlig smak. Jag gillar den, tror det skulle passa. Den är så neutral att du också kan smaksätta den själv med vad du vill🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: