Annons:
Etiketterreceptefterrättförrättgodis
Läst 6092 ggr
Casiopeia
8/22/09, 9:50 PM

Glass!

Den här sidan kan göra en tokig för mindre!

Glass mot glass.

Någon mer som gör hemmagjord veganglass?

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Annons:
[TrevorS]
8/23/09, 9:53 PM
#1

Mumma nu blir jag också hungrig.

sighni
8/25/09, 12:09 PM
#2

Jag gör inte glass själv. Jag älskar glass fr.a. tofuglassen. Det var en mumsig sida!Skrattande

[TrevorS]
8/25/09, 12:15 PM
#3

Ja faktiskt håller med tofuglassen är supergod tänkte göra risglass på rismjölk hemmagjord och köpt kanske blir gott vem vet. =)

sighni
8/25/09, 9:36 PM
#4

Rismjölk är ju gott så det blir säkert bra.

Casiopeia
8/26/09, 1:46 AM
#5

#3 Vad ska du ha för gräddigt i den då? Blir det inte lite vattningt med bara rismjölk?

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Carmarino
5/11/17, 10:37 AM
#6

För att fira chokladbollens dag idag kanske det kan passa med lite Vegansk chokladbollsglass? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Annielle
5/11/17, 11:58 AM
#7

Älskar chokladbollar 😍, men blir ändå lite skeptisk till den här chokladbollsglassen eftersom den innehåller så mycket banan och då borde smaka mycket banan, jag tycker att banan brukar ta över så mycket tyvärr.

Men om du eller någon annan testar receptet hoppas jag att ni berättar hur den blev! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Carmarino
5/11/17, 1:00 PM
#8

Är inte heller så förtjust i bananglass faktiskt - eller glass överhuvudtaget. Glad

Kanske banansmaken inte märks så tydligt i och med att det är 3 msk kakao i. Den kanske döljer bananen lite?

Annars kanske du kan testa att byta ut bananerna mot något annat, typ avocado (om man nu vågar köpa det), dadlar, aprikoser eller annat som kan användas till en tjock, glassliknande smet.

Eller kanske några av ingredienserna i denna glass.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

llly1201
7/22/18, 10:15 PM
#9

(Gammal tråd, men aja)

 jag brukar vispa alpro vispgrädde, blanda ner några teskedar kakao och socker, hälla ner mörka chocolate chips och lägga i frysen. Billigt och enkelt.

Upp till toppen
Annons: