Annons:
Etiketterreceptsåsröra
Läst 11470 ggr
[TrevorS]
6/23/11, 2:12 PM

Hamburgerdressing - Recept

1,2 dl soyghurt
4 skivor inlagd gurka
1 msk ketchup
1 msk senap
0,25 tsk vitlökspulver
0,25 tsk paprikapulver

Gör så här:
Blanda soyghurt, ketchup, senap, vitlökspulver och paprikapulver. Lägg ner gurkan och mixa kort om du vill ha större bitar och längre om du vill ha finare bitar i.

Annons:
Fridaosx
7/6/11, 3:34 PM
#1

Sås är min synd, hatar att de flesta färdiga såser (både kalla och varma) innehåller äggula!
skulle man kunna använda något annat än yoghurt? äter inte yoghurt/fil eller likn. och känns lite onödigt att köpa en hel 500g när man inte behöver så mycket. 
Hur länge håller en sådan blandning i kylskåpet? (addera konserveringsmedel?)

You haven't lived until you've found something worth dying for

Anterrabae
7/6/11, 4:12 PM
#2

Jag gör en på lika delar chilisås och äggfri och mjölkfri majonäs. Kryddar med en eller ett par pressade vitlöksklyftor och smulad, torkad oregano!

Lite lagon Hot, och jättegod. Särskillt till burgare, men även annat grillat!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[TrevorS]
7/7/11, 10:25 AM
#3

#1. Det går att använda havregrädde, mixa med lite olja tills den blir lite trögflytande, eller så kokar man upp havregrädde eller sojagrädde med lite potatismjöl tills den blir lite tjockare. Skulle tro att den håller några dagar, nu när det är varmt ute så håller det nog något kortare, men 5-7 dagar tror jag nog allt det ska klara sig om du har den i kylen och inte i rumstemperatur för länge. Man borde kunna tillsätta lite socker så håller den nog lite bättre.

#2. Tycker ägg och mjölkfri majonäs är lite svår att få tag i, brukar göra egen majjo med olje och sojagräddes-tekniken. (Mixar ihop dem, när det börjar att bli tjockt tillsätta lite vinäger).

Vitlök och oregano är ju supergott. Skrattande

Anterrabae
7/7/11, 3:11 PM
#4

Egen är ju bäst, naturligtvis.. men jag har turen att ha den färdiga både på ica och i hälsokostbutiken där jag handlar. Glad

Bra att veta att man kan mixa havre- och soyagrädde med olja för att få majjo Skrattande Det hade jag inte tänkt på.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: