Annons:
Etiketthälsa
Läst 5079 ggr
E-l-vira
2012-12-16 21:26

Revaxör

Jag har fått min första vaxpropp! Det är inget vidare, blir tipsad från alla håll att hälla Revaxör i örat. Åkte till min far som hade det hemma och när jag kom hem läste jag på innehållslistan…Minkolja. Min hjälpsamma pojkvän "nejnejnej, du ser väl att det står min-kolja, inte mink-olja!"

Hjälp! Vad ska jag göra? Har nu haft lock för örat i flera dagar och eftersom den här lilla flaskan redan är köpt och påbörjad av någon annan funderar jag på att använda den ändå, har inte bestämt mig än. Men om jag inte gör det eller om det händer igen, vad finns det annars?

Medarbetare på klickerträning.ifokus

Annons:
[TrevorS]
2012-12-17 08:56
#1

Läkare kan spola ur en vaxpropp med koksaltlösning. Enligt Fass svarar 1177 på innehållet. Har tyvärr ingen möjlighet att ringa men ta kontakt med dem.

[TrollKvinnan_66]
2012-12-17 09:44
#2

Annars finns det väl såna öron ljus, vet dock ej vad dom innehåller men på VC spolar dom öronen med koksaltlösning som trevorS skriver!

http://oronljus.org/

E-l-vira
2012-12-17 13:47
#3

Tack för svaren! Ska testa öronljus, annars får det väl bli vårdcentralen.

Medarbetare på klickerträning.ifokus

Antev
2019-06-25 17:20
#4

hej nu var detta en väldigt gammal tråd men fick samma problem nu. har fått vaxpropp och fick rekommenderat av läkaren att ta revaxör 3 dagar innan de spolar rent vaxproppen… vad fan gör den där minkoljan ens i denna produkt ??

ska jag gå dit och låtsas att jag tagit revaxör i 3 dagar eller finns andra alternativ ?

Pyttelite
2019-06-29 01:36
#5

Hur vet du att läkaren använder ”veganprodukter”?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Smultronfia
2019-06-29 09:04
#6

#5 hos vårdcentralen så använder de saltlösning som de spolar rent med.

Annons:
Antev
2019-06-30 12:08
#7

#6 Läkaren sa att det var helt vanligt ljummet vatten som de spolade rent med. jag tog revaxör 1 timme innan spolningen trots allt, även fast jag blev tillsagd att ta det 3 dagar innan .

Läkaren sa att man måste ta revaxör innan spolning för att öronproppen kan vara så pass hård så det ej går att bara spola. min gick bort ganska lätt 

tycker det känns korrupt att Minkolja existerar i denna produkt. det kan inte har några som helst fördelar i produkten.

Pyttelite
2019-06-30 13:54
#8

Det  är nog ingen som ifrågasatt tidigare och meningarna går isär om det är verksamt eller inte.

Fint att du hör igen i alla fall. 🙂


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Lona
2019-08-17 16:14
#9

Nygammal tråd och jag är okunnig om att vara Vegan men ett alternativ till Revaxör är olivolja! Det måste väl finnas nån vegansk produkt om inte vanlig olivolja är det?
Dutta i morgon och kväll med en pipett eller tex en tops (som du inte stoppar in i örongången) i några dagar så är eventuella proppar förhoppningsvis lösta sen, eller åtminstone så att de går att spola bort.
Tänk dock på att om oljan rinner längs med halsen så kan den fläcka ner kläderna.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Kimda
2019-08-18 17:50
#10

Jag köpte ett paket med en "gummiboll"-spruta och revaxör för flera år sen. Revaxören var onödig. Spruta gärna efter dusch, lite då och då, efter behov. Varmare än ljummet vatten. Jag har aldrig haft någon propp efter detta köp, för över tio år sedan.

Upp till toppen
Annons: