Annons:
Etikettfrukterian
Läst 5659 ggr
Lina Strindlund
2013-09-15 02:12

smoothies

Ett bra sätt att komma igång med rawfood är smoothies! 🍸

Jag har en enkel som jag gillar: apelsinjuice, bladspenat och färsk basilika - mixa!

Sen kan man ha i alfa alfa groddar, det är min egen idé och jag gillar det, dock inte allas favorit. Men det blir en sån underbar milkshak-konsistens av dem!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
aneri
2013-09-15 08:34
#1

Den ska jag pröva, jag gillar bara enkla recept. 🙂

Lina Strindlund
2013-09-19 12:35
#2

kul!

en annan go smoothie är apelsin juice och hallon. men sila gärna smoothiesen innan du dricker för hallonen har ju hårda små kärnor i sig.

Apelsinjuice är en bra bas till nästan ALLA rawfood smoothies. Gott och nyttigt som tusan också!

Här är en svensk som har en superbra hemsida om levande föda (typ rawfood) http://www.perfecthealth101.net/


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

veggie4every1
2013-09-19 23:43
#3

Smoothies är jättegott och det är roligt att prova olika smaker🙂

En favorit: 1 mogen banan, jordgubbar, hallon, 4 dadlar, 1 pressad citron, lite vatten och eventuellt lite nötter 😛

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Lina Strindlund
2013-09-20 00:51
#4

Oh vilken lyxig 🙂härligt med en smoothies tråd, hoppas vi kan hålla den vid liv!

en smoothie till frukost så blir hela dagen bättre!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

veggie4every1
2013-09-20 13:04
#5

#4 Precis. En smoothie om dagen håller doktorn borta från magen…eller jaa, nåt sånt…😃

Kokos är en annan god ingrediens tycker jag och man kan även använda kokosvatten istället för vanligt vatten🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

grumpy19
2013-09-24 19:17
#6

Några bitar mango (som bas i smoothien), 2 msk blåbär, 2 msk svarta vinbär, 1/2 banan, ett par dadlar, lite vatten, lite vaniljpulver och en stor tesked ekologisk kokos blir en jättegod & nyttig smoothie!
Skulle vara kul att prova smoothie-receptet du tipsade om, Lina! :) Måste då bara köpa hem lite färsk basilika!
Veggie4every1: Låter som en av mina smoothies! ;)

Medarbetare på vegan ifokus.

Annons:
veggie4every1
2013-09-24 19:37
#7

#6 Haha, jaa, då har vi samma smak du och jag 😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[fantasi]1
2013-09-24 21:57
#8

jag dricker alltid en 750 ml-smoothie varje morgon, så lätt att få i sig och supernyttigt =)

något jag alltid har i är spenat och sedan varierar jag frukt och grönt utifrån vad jag har hemma! en absolut favorit är liknande den du skrev om först Lina, bara att jag lägger till massor med hallon ❤️

vill man ha en "matigare" smoothie är avokado och jordnötssmör en hit ;)

Lina Strindlund
2013-09-26 23:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#8 avokado och jordnötssmör, bara det eller tillsammans med kokosvatten eller apelsinjuice? måste testa!  BTW, lägg gärna upp foton, det brukar se så härligt ut med smoothies. piggar upp i höstmörkret o kylan.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

[fantasi]1
2013-09-27 06:31
#11

#10 jag har aödrig testat dem tillsammansen det är nog en hit! ;) Jag brukar göra egen mandelmjölk som jag har "istället" för komjölk eller youghurt för att få den lite rundare i smaken. Jag ska försöka fota om jag kommer ihåg, de brukar försvinna ner i magen ganska fort :)

Lina Strindlund
2013-09-27 15:16
#12

#9 superfly, jag vill följa din (?)  blogg "nectar", men vet inte hur jag gör.


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Superfly
2013-10-02 13:02
#13

#12 Kul. Du bör kunna hitta en "Följ"-knapp i högerkanten. Jag har för mig att jag lagt den direkt under "följ-på-fb"-länken.

Annons:
Lina Strindlund
2013-10-06 01:23
#14

idag till brunch gjorde jag en spontan smoothie av sallad jag fick av mamma igår (mangold, spenat, ruccola och nåt mer) + apelsinjuice -  superfluffig och god! 

men ruccola är inte det bästa i smoothie tycker jag, den råkade bara vara med i blandningen haha. 

Det var en sån där påse med sallad som är väldigt bekväm att ha. gillar dem , förutom att de är så dyra när man äter /dricker mkt sallad…


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Upp till toppen
Annons: