Annons:
Etikettermiljöklimat
Läst 2403 ggr
blavitt81
2/6/14, 8:25 PM

Veganblogg

Hejsan Alla!! Håller på att utforma en ny veganblogg tillsammans med några vänner. Denna blogg kommer att satsa på att bli en stor och framför allt mer unik blogg som har som målsättning att nå ut till så många som möjligt. Vi har stora kunskaper inom många områden och framför allt har vi mycket kontakter.. Vår blogg kommer styras mycket av läsarna och deras önskemål. Och den kommer inte att bestå av en massa recept, då det redan finns jätte bra sidor för detta. Tanken är mer att gå på djupet när det gäller råvaror och när det gäller den veganska livsstilen i övrigt. Finns liksom ingen gräns på vilka ämnen som kommer behandlas, då det är efterfrågan som kommer styras. Vi vill skapa en mötesplats där vi förenar och motiverar.. och framför allt gör veganlivet enklare.. Vår ide och plan hur vi vill ha bloggen är i stort sätt klar och skulle tro att den dyker upp på nätet redan i veckan. Men tänkte nu höra med Er vad Ni själva saknar för vegansidor? Helt enkelt önska vad Ni att en blogg behandlar för typav ämnen etc? Spåna och önska gärna… Ha det bra så kanske vi hörs i framtiden..

Annons:
veggie4every1
2/6/14, 8:59 PM
#1

Spännande, lycka till med bloggen👍

Jag vet mer vad jag inte vill läsa om än vad jag vill läsa om. Men abolitionistisk djurrätt hoppas jag på😉

Det ska bli kul att kika in, bra initiativ!

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Oivaeus
2/7/14, 9:11 AM
#2

"Dolda" ämnen i maten, vilka E-nummer som innehåller animaliska prdoukter, om andra ämnen gör det, vilka vin/öl/cider som är veganska, resturanger som severar vegammat i olika städer, tips på hemsidor/affärer som säljer vegankläder/skor/smink/hudvårdsprodukter etc. 

Det finns sidor som tar upp allt det här men det vore smidigt att ha det samlat och utförligt.

aneri
2/7/14, 9:24 AM
#3

Veganmat utifrån ett ayurvediskt perspektiv är något som saknas.

Djurkommunikation är också något som veganer har missat.

Det ska bli intressant med en veganblogg som tänker lateralt. 🙂

blavitt81
2/7/14, 12:15 PM
#4

Intressanta förslag och Ni har nämnt många ämnen som bloggen är tilltänkt att behandla. Vi vill sätta råvaror och dryck i centrum. Vi kommer gå in på djupet vad vissa produkter innehåller och kommer klargöra vad som är veganskt eller inte. Tanken är att vi kommer ha mycket kontakt med företag och vår målsättning är att ha en öppen och granskande syn.. Bloggen kommer publicera listor som kommer bli ett bra kompliment till vegolistan och det är läsarna som kommer styra mycket vilka produkter som kommer belysas. Det finns liksom inga gränser, då det är efterfrågan och önskemålen som kommer styras. Även omröstningar, rekommendationer, djurrättsfrågor samt gästkrönikor kommer publiceras..

[moratjejen]
12/4/18, 8:35 AM
#5

Någon som vet hur det gick?

Upp till toppen
Annons: