Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv)

Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv)

Plasthinkar för surkål

2014-03-13 17:24 #0 av: Tangosmurfen

Jag har ett par stora hinkar med jäsrör som jag använder för att göra äppelvin. Nu funderar jag på att göra en större sats surkål. Undrar om det går bra med jäshinkarna. En stengodskruka för styrning är dyr, men det kanske går lika bra med jäshinkarna?
Eller blir hinkarna förstörda?

Anmäl
2014-03-13 17:37 #1 av: VildaVittra

Ja det går, men jag tror att kålsmaken kommer att sätta sig i plasten. Har du kollat på dom här? http://www.hjemmeproduktion.dk/shop/gaerkrukker-maelkesyregaering-15c1.html

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-03-13 18:37 #2 av: [Trevor_S]

Det funkar utmärkt, men säger som Vildvittra att smaken sätter sig i plasten. Dessutom kan även kålen smaka lite plast också. Därför använder jag glas eller porslin som är gjord för just surkål.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.