Annons:
Etiketterkläderskormode
Läst 5367 ggr
ingvarisbjorn
2014-07-27 17:02

Väskor och handväskor

Jag skulle behöva en bra och rymlig väska, har letat lite halvt men inte hittat någon som faller mig i smaken eftersom nästan varenda en verkar ha skinndetaljer. Men vad har ni andra här för väskor? Undrar både över lite snyggare handväskor och sådana som mer är för att frakta böcker osv. Själv har jag för tillfället bl.a. en handväska i tyg från Globe Hope och en överdimensionerad ryggsäck med detaljer i fuskskinn, men jag ogillar fuskskinnet, dels för att det är halvkass kvalitet på det, och dels för att det ju ser ut som skinn..

Men som sagt, vad har ni för väskor? Har ni tips på bra affärer/webshopar? Bilder/länkar uppskattas, liksom snälla priser då jag är student 😃

Annons:
veggie4every1
2014-07-27 21:15
#1

Jag har en Manhattan portage, gjord i cordura. De är väldigt slitstarka och jag tycker de är snygga. Finns i många olika modeller🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Yllhilda]
2014-07-28 17:29
#2

Jag har sytt min egen i tyg jag hittat på återvinningen. 🙂

veggie4every1
2014-07-28 19:24
#3

#2 Det är ju en supersmart ide om man kan sy 🙂 Tyvärr får jag väl erkänna att jag är rätt så dålig på det…

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

ingvarisbjorn
2014-07-30 16:48
#4

#1 Många snygga där, tusen tack för tipset! #2 Det är en bra idé! Jag syr också en del, men har inte sytt väskor sedan slöjden, har du något mönster du skulle vilja dela med dig av?

[Yllhilda]
2014-07-30 19:04
#5

#3 Tackar. 🙂

#4 Jag höftade fram min egen och gjorde aldrig något mönster. Jag hittade nämligen en sån där båge som säger *snäpp* när den stängs och sydde utefter det. 🙂

grumpy19
2014-07-30 22:20
#6