Annons:
Etiketterkläderskormode
Läst 5367 ggr
ingvarisbjorn
2014-07-27 17:02

Väskor och handväskor

Jag skulle behöva en bra och rymlig väska, har letat lite halvt men inte hittat någon som faller mig i smaken eftersom nästan varenda en verkar ha skinndetaljer. Men vad har ni andra här för väskor? Undrar både över lite snyggare handväskor och sådana som mer är för att frakta böcker osv. Själv har jag för tillfället bl.a. en handväska i tyg från Globe Hope och en överdimensionerad ryggsäck med detaljer i fuskskinn, men jag ogillar fuskskinnet, dels för att det är halvkass kvalitet på det, och dels för att det ju ser ut som skinn..

Men som sagt, vad har ni för väskor? Har ni tips på bra affärer/webshopar? Bilder/länkar uppskattas, liksom snälla priser då jag är student 😃

Annons:
veggie4every1
2014-07-27 21:15
#1

Jag har en Manhattan portage, gjord i cordura. De är väldigt slitstarka och jag tycker de är snygga. Finns i många olika modeller🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Yllhilda]
2014-07-28 17:29
#2

Jag har sytt min egen i tyg jag hittat på återvinningen. 🙂

veggie4every1
2014-07-28 19:24
#3

#2 Det är ju en supersmart ide om man kan sy 🙂 Tyvärr får jag väl erkänna att jag är rätt så dålig på det…

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

ingvarisbjorn
2014-07-30 16:48
#4

#1 Många snygga där, tusen tack för tipset! #2 Det är en bra idé! Jag syr också en del, men har inte sytt väskor sedan slöjden, har du något mönster du skulle vilja dela med dig av?

[Yllhilda]
2014-07-30 19:04
#5

#3 Tackar. 🙂

#4 Jag höftade fram min egen och gjorde aldrig något mönster. Jag hittade nämligen en sån där båge som säger *snäpp* när den stängs och sydde utefter det. 🙂

grumpy19
2014-07-30 22:20
#6

Enda väskan jag äger är en Kånken laptop 15". Kan verkligen rekommendera den, superbra och praktisk ryggsäck (och utan skinnimitationsdetaljer). Ganska dyr, men finns en hel del både begagnade och nya på Tradera till bättre priser. Det var där som jag köpte min, och det var ett av mina bästa köp. 😃

Medarbetare på vegan ifokus.

Annons:
veggie4every1
2014-07-30 23:29
#7

Bra tips där grumpy👍

På Tradera kan man ju göra en hel del fynd faktiskt🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

grumpy19
2014-08-02 11:58
#8

#7 Indeed! Fick min Kånken 15", helt ny och oanvänd & i grönt, för ca 400 kr inkl. frakt. De brukar annars kosta 795kr (på Outnorth) exkl. frakt. Vet inte om det finns några 15" på Tradera just nu, men det finns många i den vanliga klassiska varianten, och de är bra de med, särskilt om man inte bär runt på dator. :)

Medarbetare på vegan ifokus.

majvi
2014-08-02 13:53
#9

Vill man ha en vanlig tygkasse  till t.ex böcker så finns det en som brukar sälja Fanny-kassen på tradera. Den säljs till förmån för hemlösa katter.Jag har köpt kassar med långa handtag av Göteborgskatthjälp och Uppsala katthem.

Jag brukar oftast ta med mig tygkassar när jag handlar och spar då både pengar och miljö.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

[Yllhilda]
2014-08-04 11:31
#10

Det går även att virka eller sticka sig en väska av återvunnet garn. Jag gjorde en i bomullstråd som jag gav bort. Nackdelen med den är väl att den inte är så regntät. 😛

maria.leisborn@telia.com
2015-01-15 12:30
#11

Kolla in www.corkei.se! Där finns en massa snygga väskor och bagar mm av korkskinn som inte innehåller några animaliska delar. Jättesnygga grejor!

*Bilden är tillfälligt borttagen för kontroll av upphovsrätt*

Fluganpåväggen:)

Upp till toppen
Annons: