Annons:
Etikettersättningsprodukter
Läst 2157 ggr
Hildgrim
10/8/14, 7:49 PM

Recepttips? Kycklingvingar?

Jag tycker det verkar så gott med sådana där coca-cola marinerade kycklingvingar. Sådana som får ett segt men krispigt sött skal. Någon som har recept på en vegansk variant? :)

Annons:
[Trevor_S]
10/8/14, 7:55 PM
#1

Vet du vad? Jag har testat att göra "kycklingvingar", jag använde mig av anammas hamburgare som jag tinade, då kan de formas om.

kramade sönder kornflakes (cirka 1 dl) och blandade med lite sojagrädde (2-3 msk), rörde ner hamburgarna (2 tinade) och lät stå i cirka 15 minuter. Formade till vingform och stekte i lite olja.

Kan tänka mig att man efteråt kan marinera dem. Vet inte hur det blir när man har haft i kornflakes men testa.

Ett annat sätt är att göra seitan men kräver mer arbete.

[Trevor_S]
10/8/14, 8:04 PM
#2

Just det ja, veggi har sojastrimlor som är perfekta istället för kycklingvingar, förväll dem först och stek dem i lite olja innan du marinerar. då kan man följa nästan vilket recept som helst efter det. Ger "smaken" i alla fall

Lol V Stein
10/8/14, 8:46 PM
#3

Jag hittar inte nu, men jag kan svära på att det finns något svenskt företag som säljer veganska kycklingvingar. Läste om detta nyligen. Ska leta lite mer, återkommer om jag hittar länken. Men jag tror inte att det är realistiskt att tro att en vegansk produkt kommer att ha ett skinn som blir som på kyckling, snarare att den någorlunda kan likna kycklingkött på sin höjd.

Lol V Stein
10/8/14, 8:55 PM
#4

Hittade! Goodstore säljer kycklingklubbor från Vantastic enligt detta inlägg (längst ner): http://www.vegokoll.se/2014-06-19/en-tur-till-butiken

Upp till toppen
Annons: