Annons:
Etikettklotterplanket
Läst 2349 ggr
Nelley
2015-05-09 10:14

Vegofesten Örebro

Är just nu på vegofesten 2015, kommer du? ;-)

Annons:
veggie4every1
2015-05-09 12:08
#1

Vad kul, ha så roligt Nelley🙂

Då måste du berätta hur det var sedan. Nej, jag är hemma och latar mig i solskenet, hihi☀️

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Nelley
2015-05-09 12:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Påväg hem för att hämta mer pengar, hehe. Ska köpa violife (tror jag det var?!) tomat och basilika ost, freedom mashmallows, lite choklad kanske oxh iraws glass. Självklart ska jag testa seitanburgaren i café deed också. :) Har gått på den första föreläsningen och tänker att jag ska gå på 13:00 och 15:00 också. Kanske 16 men då kommer jag väl vara helt slutkörd, haha. ;-) Alla är jättetrevliga och det är trevlig stämning och god mat. :)

crystalguurl
2015-05-09 19:31
#3

Var också där :)


Nelley
2015-05-09 20:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Det var jätteroligt, seitanburgaren (satan, hah)var skitgod förutom majonäsen (hemmagjord vegansk såklart) som var lite halvbra men jag gillar ju inte ens det så, haha. Köpte violife mozzarella och violife tomat och basilika, mums. ;) Köpte också tre (!!!!) chokladkakor och en mini marshmallows påse, 1.2 kg ekologiska äpplen, fejk kebab, (till min bror) en iraw glass och en godis gjord på bara frukt. Köpte två musik cd's med bara artister som är cruelty free. ;) fick också en bok från ung pirat eftersom de gillar gratis saker, hahaha.😂

 Det var konstutställning samtidigt och ett kafé på högsta våningen med live musik och veganska godsaker. Jätteroligt!

*~HamsterHamster~*
2015-05-09 21:31
#5

Åh så kul, skulle varit kul om jag kunde varit där.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

veggie4every1
2015-05-09 22:50
#6

Låter som en toppendag Nelley👍

"Satans burgare"😂

Gick du på fler föreläsningar?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Nelley
2015-05-10 00:40
#7

#6 Jag gick på 

11:00 Thomas Hjort - Stadsodling odla din egen vegomat!

Detta tal var ganska inspirerande, för inspirerande. Tänker nu att jag ska flytta till landen och skaffa 100 kvm trädgård som jag ska odla för hand och bli självförsörjande.😃Nej, men det var väldigt bra. Han hade varit i kontakt med öbo och hyresrättsförmedlingen och skapat massa "odlingscirklar" som förde samman folk och… gjorde mat. Ja alltså, det visade att en person faktiskt kan göra skillnad, även fast den kanske inte är jättestor.😉

13:00 Martin Smedjeback - Lär dej tala med köttätare - Workshop

Denna var väldigt annorlunda, först trodde jag han skulle prata bara. Men 5 minuter in eller så skulle vi rollspela! Vi i rummet (30-40?) delades upp i två och sedan skulle man prata med den som stod mittemot. Vi fick roller och karaktärer, tex Vegan i ett stånd och ilsken köttätare. Vi bytte "partners" varje rollbyte och ja, det  var ganska intressant egentligen. Det var hela tiden en rolig stämning och det blev ju skratt här och där men ändå, tror jag kan ta med mej något därifrån. Det gäller att inte bli aggressiv tillbaka när någon försöker bråka med en, då blir det svårt att hålla upp "tempot".🙂Vet inte vad jag ska skriva mer, det var filmat så säger till om jag hittar det. Detta var något särskilt.😉

15:00 Axel Lilliestråle - Från osäker Vegan till djurens diplomat

Han pratade en del om näring och var en egentligen får kalcium och allting. Hur konstigt det faktiskt var att vi dricker en annan arts mjölk. Också vad vi faktiskt är gjorda att äta, ja denna var intressant också.😃

Gick inte på den sista då min syster var hemma hos oss och väntade, men hela grejen var riktigt kul. Fantastic!💣☀️

veggie4every1
2015-05-10 01:55
#8

Kul, låter som bra föreläsningar🙂

Haha, Martins föreläsning låter riktigt rolig, skulle vara kul att se filmen.

Japp, gäller att vara cool i heta diskussioner😎😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Nelley
2015-05-10 12:06
#9

#8 Japp😃🤗

Nelley
2015-05-10 12:12
#10

Hittade denna Kan en Vegan ha husdjur? och det är fantastiskt hur lugn och snäll du är.😃Fan-tastiskt.

veggie4every1
2015-05-10 17:54
#11

#10 Haha, jaa, den tråden engagerade en del😉

Det tråkiga var att det inte blev någon tårta🤓😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Nelley
2015-05-10 19:13
#12

#11 Hahaa😂🤗

Upp till toppen
Annons: