Annons:
Etikettveganföräldrar
Läst 2236 ggr
zoocialART
2015-05-25 22:12

Småbarnsföräldrar var finns ni?

Har två små barn å vill möta andra med småttingar för att diskutera förskola å skola. Vi står i valet å kvalet att strida i den kommunala om maten, leksakerna å undervisningen - som är speciesistisk. Det kommer bli en låååång å svår kamp. ELLER starta en ny skola - fri från speciesism å fokus på icke-våld å fokus på en "zoocentrisk" världsbild istället för den rådande antropocentriska världsbilden. Att vara Vegan har blivit trend - men att ta kampen för djuren å den rådande dolda våldskulturen - speciesismen - vill ingen ta. Var finns ni - engagerade kamplystna veganföräldrar som inte nöjer er med en skola/förskola där våra barn sitter med som alibin till den rådande våldskulturen? Maila gärna: zoocialart@gmail.com

Annons:
*~HamsterHamster~*
2015-05-25 22:34
#1

Jag har inte barn och kommer inte ha det inom de nästa åren^^ skulle annars vara med på direkten!

Lycka till iallafall!

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

veggie4every1
2015-05-25 22:58
#2

#0 Vilket hoppingivande inlägg från en småbarnsförälder🙂

Mina barn är vuxna, så det är för sent för mig när det gäller detta tyvärr. Men jag hoppas verkligen att du får kontakt med andra som har samma målinriktning som du själv.

Blir riktigt glad över ditt inlägg och jag hoppas att det finns många som du👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Nelley
2015-05-26 00:53
#3

Samma som #1 

Annars, hur är det tänkt? Låter verkligen som en toppenidé men det måste ju ta mycket jobb, haha. Vad skulle intresserade göra? Hur går det egentligen till när en skola startas?🙂

JonasDuregard
2015-05-26 12:15
#4

#0 Fundera på om det ändå inte är bättre att låta barnen få uppleva ett bredare spektrum av samhället. Du kan så klart ända förklara för dem vad du tycker är fel med samhället. 

Det finns gott om människor som resonerar som du, och vill isolera sina barn från olika företeelser i samhället, men det blir sällan särskilt bra för barnen och ganska ofta slutar det med att de hatar sina föräldrar.

Paxxie
2015-05-26 15:21
#5

Jag tror inte det finns så stor risk att barnen "isoleras" från andra spektrum av samhället. Djurförtryck finns ju i princip överallt och personligen tycker jag det snarare vore fint om det kunde finnas fler områden där man arbetar för icke-våld.

Har inga barn själv, men tycker det här är en intressant ide! Känns dock ett oerhört arbete att starta en skola, men jag hoppas det går vägen. :)

Upp till toppen
Annons: