Annons:
Etikettvegankost
Läst 2015 ggr
vendelay
12/2/15, 9:12 PM

Nyårsmat

Jag ska bjuda min köttätande familj på en vegansk festmåltid på nyårsafton. Som festmat brukar de äta typ en köttbit med potatisgratäng och bea eller lax med grillade rotfrukter och någon sås. 

Vad ska ni äta på nyår? Har ni något tips på vegansk festmat? Det får gärna vara relativt enkelt att förbereda så jag inte behöver göra allt precis innan de kommer.

Har googlat men hittar inget wow. Vill så gärna att de ska bli alldeles blown away av maten!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
komigentammie
12/3/15, 9:00 AM
#1

Vi brukar äta smörgåstårta (såklart vegansk) 😃

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

WolfLady
12/4/15, 4:32 PM
#2

Vegansk potatisgratäng, Rydbergs beasås, Anammafiléer eller annan vegokött, sparris och en sallad med bland annat kidneybönor.

Istället för bea och gratäng kan du ha potatisklyftor och svampsås. Ett gott tillbehör till (beror så klart på hur du kombinerar maten) är gröna ärter stekta i vitlök och färsk röd chili.

Till förrätt kan du göra vitlöksbröd i ugn. Efterrätt skulle kunna vara marängsviss.

vendelay
12/4/15, 5:02 PM
#3

#1 Oj, förlåt för sent svar 😃 Smörgåstårta gillar jag inte men tack för tipset!

#2 Är Rydbergs bea vegansk? :o Gratäng och svampsås låter hur gott som helst. Tusen tack, älskar allt du skrev 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Synnerlig]
12/4/15, 5:16 PM
#4

Har gått och tagit bilder på recept ur Vegomagasinets första julnummer från förra året på avokadotimbal och panerad aubergine med vitvinssås och så tog jag bild på efterrätten ur kokboken Vego. Detta var alltså vad vi gjorde förra nyårsafton och det var så lyxigt och såååå gott! Den panerade auberginen har vi gjort många gånger till efteråt 🙂 Jag skickar dem till dig i pm då det inte verkar funkar att lägga upp dem här tydligen såg jag nu😛

vendelay
12/4/15, 5:26 PM
#5

#4 Tusen, tusen, tusen tack! Låter supermums!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Synnerlig]
12/4/15, 5:28 PM
#6

#5 Det var det också 😃 Och ändå ganska enkla recept vilket får ett stort plus från mig som inte gillar att laga mat 👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: