Annons:
Etikettveganprat
Läst 959 ggr
[Trevor_S]
12/4/15, 3:51 PM

Vi betalar Oatly's rättegång!

LÄNK bra initiativ med tanke på att de inte gjort något fel! HEJA OATLY! :D

Annons:
veggie4every1
12/4/15, 4:44 PM
#1

Man kan ju tycka att Oatly inte behöver det vid första tanken. Men det är ju inte det som är poängen här, utan att det är en protest.

Jag kommer att ge några spänn för att vara med i protesten. Gillar👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Trevor_S]
12/4/15, 4:48 PM
#2

Ja precis, nej oatly tjänade en rejäl hacka så de går det inte nöd på. Men de pengarna kunde läggas på att kanske utveckla fler produkter eller liknande. Men som du säger var detta protest för ogillandet. Så otroligt många som inte tyckte detta var okey av LRF Mjölk, till och med flera som stödjer dem som tycker de överdrev och också chockade över att de vann men inte förvånade. Så än finns det hopp.

[Synnerlig]
12/4/15, 4:54 PM
#3

Fast de där pengarna kan nog Oatly lätt betala själv. Tror de har tjänat mer på den här rättstvisten än vad de förlorat 😎 Men visst, känner man att man har pengar över och vill visa sitt stöd för dem så kan man väl skänka pengarna till dem, eller så lägger man de pengarna på något viktigare och fortsätter köpa Oatlys produkter 😃

Jag hejar såklart på Oatly, äter och dricker deras produkter varje dag 👍

[Trevor_S]
12/4/15, 5:26 PM
#4

Absolut, de är en liten summa, men det är som sagt en protest för att de ogillar anmälan och rättegången mot ett oskyldigt företag.

veggie4every1
12/4/15, 8:43 PM
#5

Jag tycker hela rättegången luktar riktigt illa och Oatly har ju sagt att de kommer att skänka bort pengarna de får🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Trevor_S]
12/4/15, 8:59 PM
#6

Tänkte lite på den där som visade hur mycket som krävdes för mat för en kossa och hur mycket som kunde odlas för oss. Men hittar inte den sidan, bara denna:

https://kottet.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: