Annons:
Etiketterundersökningarkluringartävlingartopplistor
Läst 953 ggr
veggie4every1
2015-12-17 14:01

Hur mycket isbergssallad äter du som är vegan?

Jag äter sällan isbergssallad sedan jag blev Vegan. Jag tror kanske 5 huvuden per år om ens det (troligen mindre).  Gillar att få lite mer näring i mitt gröna.

Hur mycket isbergssallad äter du ungefär på ett år?🙂

Psst, ät vilken sallad du vill och känn inget dåligt samvete om du gillar isberg, jag är bara nyfiken😉

Frågan riktar sig till veganer. Icke-veganer som vill läsa hur mycket isbergssallad veganer äter trycker in "är icke-vegan".

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vendelay
2015-12-17 14:16
#1

Tror inte ens jag äter ett salladshuvud per år. Äter det bara till hamburgare, kanske ibland på mackor. 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Synnerlig]
2015-12-17 14:22
#2

Minns inte ens att jag har ätit någon isbergssallad i år. Eller jo, kanske någon enstaka gång när man har tagit plocksallad i affären, tror i alla fall att det brukar vara isbergssallad där bland grönsakerna 😛

[V3g4Life]
2015-12-17 14:28
#3

Har faktiskt ätit 2 salladshuvuden i år, köpte mjukt bröd och då är det gott att ha något krispigt på, men så hade vi en del i tacosen också, blev tacosallad efter det. Så ja, inte äter vi mycket  salladshuvuden. 😎

JazzBass
2015-12-17 14:47
#4

Jag är inte Vegan så jag röstade på det alternativet, men tycker det är väldigt viktigt att få i sig näringsämnen från vegetabilier ändå. Salladsblad är inte speciellt näringstäta så vi köper nästan aldrig sådana. Kan inte heller vara speciellt klimatsmart sett till det låga näringsinnehållet per kubikmeter. Behövs det gröna blad till nånting är det oftast rucola, färsk spenat eller nånting annat liknande som gäller. Inte minst smakar det mer. Men oftast är det mer kål än gröna blad som gäller hos oss till vardags.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

lalaz4
2015-12-17 14:53
#5

Äter knappt ett isbergssallats huvud per år, blir bara lite när min pappa bestämmer sig för att göra hamburgare, vilket inte är ofta. När jag väl äter sallat så blir det oftast romansallat som är godare och nyttigare. Har ofta fått höra att man ska undvika att ge isbergssallat till djur då den är i princip bara vatten och ger mättnadskänsla så att djuren inte äter annan mat som har den näringen som de behöver. Vill ju kunna dela med mig av maten till mina små älsklingar, så ingen isbergssallat här!😊

Upp till toppen
Annons: