Annons:
Etikettersättningsprodukter
Läst 1805 ggr
[RagdollGbg]
2015-12-19 12:12

God skinkmacka?

Hej! Snart är julen här och vi har i min släkt som tradition att äta en skinkmacka på kvällen innan julafton. Har hoppat över just skinkmackan i många år men känner att i år vill jag nog ha en jag också. Så.. Vilken skinka är enligt er godast? Det är över 10 år sedan jag åt skinka så jag minns inte hur det smakar, så min fråga är inte vad som smakar mest gris- men vad kan bli godast på min smörgås med senap över? 😀 Bor i en liten stad i Dalarna så jag har i princip bara Astrids utbud att välja mellan. Hur är AA's skinka? Ser på internet att det finns tydligen tre sorter. Har sett recept på kålrotskinka, men hur smakar det? Är det svårt att få till? Ååh, "sill" vill jag också ha! Såg ett recept med dragon i senaste numret av Vego. Nån som provat? Vad brukar ni ha för smaker på er "sill"? Så många dumma frågor men hoppas någon orkar svara.

Annons:
lollynonna
2015-12-19 12:16
#1

Tror att du skriver på fel sajt. Vegan är då man inte äter något animaliskt över huvud taget, och skinka och sill är ju djur. ;)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Lollo 97]
2015-12-19 12:18
#2

#1 Tror att h*n menade vegansk julskinka och sill :)

[RagdollGbg]
2015-12-19 12:23
#3

Jo men så långt är jag med! 😀 Har varit Vegetarian i 16 år och Vegan i 1 år. Men jag har liksom aldrig ersatt julskinkan med något. Bara hoppat över så att säga. Det samma med sillen. Har gjort mitt eget lilla julbord med lite olika spännande saker, men i år kände jag att jag vill ha ngt som liknar det de andra kommer äta. Något som de andra kommer tycka är godare än deras t.o.m. 😎

Paxxie
2015-12-19 12:23
#4

Jag tycker A&As rökta sk*nka är jättegod (har hänt att jag ätit den direkt ur förpackningen ett par gånger, haha.)

Edit: Insåg nu att du kanske letar mest efter en "hel" skinka. Den rökta är ju färdigskuren så den kanske inte är så lämplig isåfall. :)

lollynonna
2015-12-19 12:29
#5

}2 Jahaa då är jag med! Haha visste inte att det fanns :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[V3g4Life]
2015-12-19 12:58
#6

Finns en artikel här med massa goda julrecept. De ska vi testa. Griller Kålrot lät gott. :)

Annons:
[RagdollGbg]
2015-12-19 13:00
#8

Tack för alla svar! Jag är intresserad av allt. Är inte så insatt i just ersättning av julskinka så alla tips tas tacksamt emot. AA har två skivade skinkor och en hel oskivad vad jag såg. Tänkte om ngn lämpar sig mer som julsk!nka?

veggie4every1
2015-12-19 14:46
#9

#0 AA har ju en julskinka som bara är att griljera och slänga in i ugnen.

Jag tycker den är ok, ätbar men inte vrålgod enligt mig, men jag vet de som älskar den.

Nu var aldrig grisskinkan en favorit för mig ändå. Jag minns bara en massa fett..🤢

Men AAs skinka ger en julig smak och jag har köpt hem en i år också🙂

Här finns massor av andra goda jultips:
http://julutandjur.se/mat/

http://sofiavonporat.com/julmeny/

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Synnerlig]
2015-12-19 16:10
#10

Om man bara vill göra en snabb skinkmacka så brukar jag ta vörtbröd, bre på Carlshamns smör, lägger på en skiva av A&A's skinka, brer på lite god julsenap och sen kan man också ha på en skiva A&A's ost. Supergott 👍

Ominous
2015-12-19 17:17
#11

Jag brukar ha A&A's vanliga skinka samt påmackan varje dag till frukost :) 
Det tar mig igenom dagen!

I wish I could write as mysterious as a cat

komigentammie
2015-12-19 18:16
#12

A&As julskinka, funkar fint på mackan med!

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

Upp till toppen
Annons: