Annons:
Etikettklotterplanket
Läst 1199 ggr
[V3g4Life]
2015-12-19 19:17

Söker silikonfri och plastfria köksgrejer.

Skulle vilja få tag i slickepott i trä/bambu eller liknande samt en stekspade. Tips på vart de finns att få tag i?

Annons:
komigentammie
2015-12-19 19:19
#1

Duger stål? Det finns ju lite överallt men kolla IKEA, lagerhaus, jysk, tgr osv 🙂

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

[V3g4Life]
2015-12-19 19:25
#2

Hade föredragit trä eller bambu, stål går väl bra som stekspade, men slickepott vet jag inte, den som är svårast att hitta. Ska ta en titt på jysk, tyckte IKEA hade det mesta i plast eller plasthandtag.

MoaL
2015-12-19 19:34
#3

Lapland Eco Store och liknande ställen brukar ha, det är bara att googla. :)

Ovan nämnda har två olika sorter:

http://www.laplandecostore.se/bambu/koksredskap/slickepott-bambu-ekologisk.html

http://www.laplandecostore.se/bambu/koksredskap/slickepott-skrapa-bambu-ekologisk.html

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[V3g4Life]
2015-12-19 19:48
#4

#3. Googlade och hittade till laplandecostore men hittade bara de för barn, kunde ju sökt på sidan också i för sig men trodde de hade mest för barn. 😉 Såg att de hade stekspade också, då får jag se till att önska mig dem till jul. 😃

hittapo
2015-12-19 19:51
#5

Inne på medveten mini säljes endast ekologiska saker , vet att det finns en hel del bambu produkter🙂

[V3g4Life]
2015-12-19 20:00
#6

WOW för denna LÄNK, gjord på endast bambu och majs.

Tack alla för tipsen! 😃

Annons:
hittapo
2015-12-19 20:06
#7

#6 Kul att du hittade något 🙂Rätt så farligt att titta på den sidan ibland 😉haha

[V3g4Life]
2015-12-19 20:09
#8

Speciellt för plånboken. 😭😂

hittapo
2015-12-19 20:14
#9

Verkligen! 😛 haha
Har några "glas" därifrån som är gjorda av socker, va lite emot de och trodde inte riktigt dom skulle hålla eller så när jag fick dom - men blev glatt överraskad för jag säga 🤪

[V3g4Life]
2015-12-19 20:23
#10

Spännande, ja men allt sånt är kul, glas av socker låter lite annorlunda, är de genomskinliga eller formade som vanliga "glas"? 🙂

Försöker köra med så mycket återvunnet och kan återvinnas som möjligt, kör med tandborstar som kan komposteras, samma med soppåsarna (gjorda på majs) och försöker återvinna allt vi bara kan. Kör med ryggsäck när vi handlar för att slippa köpa påsar, har annars två tygkassar vi använt säkert 200 gånger men de är så små, får sy ett par större.

hittapo
2015-12-19 20:38
#11

Nej dom är i olika färger 😛 Formmässigt är dom som  dessa glasen ungefär , tror dom jag har har utgått ur sortimentet 😛

Jag är lite till och från när det gäller sånt. Försöker återanvända kassar och sånt så mycket som möjligt eller allra helst hade jag velat att vi använder tygpåsar men de är lite så där med de här hemma 😂haha. Vi brukar dock köpa påsarna dom har på kvantum där vi bor då de är gjorda av återvunnen plast- det är ju alltid något anser jag. Och dom återanvänds tills dom i princip går sönder , hahaha🤪 
Men försöker göra så gott jag kan när det gäller återvinning och återanvändning av saker 🙂

Ber om ursäkt att det blivit lite OT här nu 😛

[V3g4Life]
2015-12-19 20:48
#12

#11. Tyckte de var fina också, påminner om de glasen vi har nu, dock tappar vi en del glas så kanske skulle satsa på sådana. De du länkade till tål maskindisk dessutom, perfekt!👍

Ja men precis, inte alltid lätt, många ser det som pinsamt att använda samma kasse. Körde ett tag med nätkassar som var virkade (är väl egentligen till för bollar eller leksaker), de var så små att jag kunde ha dem i fickan, hade en tätare och en glesare så tog oftast större saker i den glesare. Var lite lättare att bära hem också (för plastpåsar kan skäras in i handen och det gör så ont!). 😃

Äsch, det är relaterat. 😉

Tallrikar kommer vi dock att handla second hand, det finns en butik som säljer dem för 1-5 kr styck, tänkte köra lite olika färger och matcha ihop, då gör det inget om någon råkar gå sönder. 😍

hittapo
2015-12-19 21:34
#13

#12 Ja de va dom 🙂 Idag är väl det viktigaste att sakerna är diskmaskintåliga 😂 hahaha. Såg att de fanns en slickepott av bamboo där förresten😉

Det bryr jag inte mig om det minsta, hellre återanvända kassarna än att ha dom liggande bara. Det syns ju inte om man återanvänder eller så , men alla tycker ju olika så vem är jag att döma 😛 De gäller att hitta rätt kass , hehe. Vissa är väldigt smala och dom kan göra ont men annars så tycker inte jag de känns något speciellt 😛
De kan va rätt snyggt att blanda olika färger ibland 😛 

Hoppas du hittar vad du söker på sidan. Eller ja på vilken sida du vill 🤪haha.

Annons:
[V3g4Life]
2015-12-19 21:41
#14

Blev lite kär i den här. Slickepotten såg också bra ut. Får bli ett måste. Har inte hunnit skaffa några verktyg i köket alls än eller för bakning eller ugnen. Har väldigt basic stuff om man säger så. 😃

Tittat lite på alla sidor jag fick tips om så har hittat några favoriter, måste tänka till lite på vilka jag kan tänka skaffa, är saker som behövs. 🤪 Är ju en jul först, så får se vad som är kvar i plånkan efter det. 😃

Upp till toppen
Annons: