Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Föreläsningar / videos / audios

Ett julbord fritt från döda djur

2015-12-21 21:35 #0 av: veggie4every1

Det är något fel med att fira jul med utnyttjade och döda djur på julbordet.

Traditioner som dödar andra individer är inte värda att bevara.

Gris

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
VäckarklockaIf Not Us, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl
2015-12-21 21:41 #1 av: vendelay

Bra inspiration! 

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2015-12-21 21:47 #2 av: Stallmima

Den här ska jag titta på  Tummen upp

Anmäl
2015-12-21 21:49 #3 av: veggie4every1

#1 Visst är detGlad

Väckarklocka

Anmäl
2015-12-21 21:56 #4 av: WolfLady

Vadå, så har en alltid gjortGalenInte går det väl att bryta en tradition ?! SkämtarFör egen del blir det sushi och misosoppa på julen, hihi. Fick dock lite julmat när Djurens Rätt hade julknytis.

Anmäl
2015-12-21 22:01 #5 av: veggie4every1

#2 Hoppas du blir inspireradGlad

#4 Å, hjälp, nu sa du "så har en alltid gjort"...Varje gång någon säger det så sliter jag ur stora hårtoffsar och skriker AAAHHHH så högt så grannarna klagar...GalenGapskrattar

Väckarklocka

Anmäl
2015-12-21 22:09 #6 av: WolfLady

#5 Oh no, hoppas jag inte bidrog till det i onödan SkämtarI alla fall, folk har alltid gjort korkade saker så varför ska vi inte fortsätta med det, haha Gapskrattar

Fast jag ska i och för sig äta veganska saffransbullar som min flickväns mamma ska baka så det ska bli smarrigt! Lite halvgalen kombo, sushi och det Galen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.