Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Vegankost

Alternativ till margarin?

2015-12-31 21:14 #0 av: isla

Hej! Jag undrar vad/om det finns något alternativ till margarin att ha på brödskivan? Skulle gärna ha något som är som margarin men mer naturligt = inte så mycket tillsatser.

Anmäl
2015-12-31 21:21 #2 av: amandain

Du får du mosa en avokado!

*redigerad*

2015-12-31 21:24 #3 av: isla

Haha, sorry. Ja, jag älskar smör och skulle mycket hellre äta det (bättre smak, mer naturligt), men så kommer det från djur.

Anmäl
2015-12-31 21:39 #4 av: oddahviing

vad äter du för veganskt smör/margarin?

Anmäl
2015-12-31 22:07 #5 av: IngaTrnqvist

Vet inte om du syftar på köpe eller egengjort, men detta receptet rekommenderas
 ofta. Har inte provat själv, med det ser inte allt för avancerat ut att göra :)

Anmäl
2015-12-31 22:11 #6 av: isla

#3 Inget alls.

#4 Åh! Tack för receptet, det ska jag absolut prova!

Anmäl
2015-12-31 22:39 #7 av: vendelay

Jag äter Carlshamns margarin, jag tycker det smakar jättegott och det säljs i de flesta affärer, vilket är jätteskönt Skrattar

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.