Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Köttersättning

Nyårsmat

2016-01-01 23:49 #0 av: vendelay

Tänkte bara skryta om nyårsmiddagen jag lagade till min köttätande familj!

Översta bilder från vänster till höger: "bacon" på seitan, Veganstek från Veggyness, färska sockerärtor, panerad f*sk gjord på aubergine.
Lilla vänstra bilden: "Köttfatet", vitvinssås, Rydbergs bearnaisesås och potatismos.
Lilla högra bilden: Rawfood-sallad med bl.a. grönkål, färsk broccoli, pinjenötter & pumpafrön, paprika, gul morot och massa mer!

Till efterrätt åt vi ugnsstekta äpplen med ett stort hål i mitten proppat med pajdeg och sirap ringlat över. Den finns det tyvärr ingen bild på, för de hann knappt ut ur ugnen innan de var uppätna Skrattar

Hoppas ni hade en trevlig nyårsafton & gott nytt år!

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-01-01 23:50 #1 av: vendelay

Needless to say: det var mycket omtyckt och såklart 100% veganskt Skrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-01-02 00:03 #2 av: Hera

Bearnaisesås innehåller ju både smör och äggulor.

Anmäl
2016-01-02 00:08 #3 av: Hanna

#2 Inte den som det länkas till vad jag kan se.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Anmäl
2016-01-02 00:26 #4 av: Hera

#3 Såg det nu. Konstigt det får kallas bea.

Anmäl
2016-01-02 00:45 #5 av: veggie4every1

#0 O, my lord, så superfint. Din familj har tur som har dig som lagar mat till domGlad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
VäckarklockaIf Not Us, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl
2016-01-02 01:36 #6 av: vendelay

#2 & #3 Det var därför jag länkade den, jag hade precis samma reaktion Skrattar Speciellt eftersom Rydbergs är ju ett så känt märke, jag har alltid ätit deras såser och speciellt bean, så det var förvånande att den var vegansk!

#5 Tusen tack! Ja, det var glada och nöjda, och tyckte att det smakade bra. De kunde inte för sitt liv lista ut vad seitan innehöll Gapskrattar

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl