Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Föreläsningar / videos / audios

Bananskal, äter du det?

2016-01-07 21:09 #0 av: [V3g4Life]

Inte är det gott men nyttigt tydligen. Skrattar

Anmäl
2016-01-07 21:10 #1 av: 17453daystoheaven

Tror jag testade som barn och tyckte det smakade förfärligt...

Anmäl
2016-01-07 21:13 #2 av: [V3g4Life]

Ja fy, inte alls gott, testade i smoothie och den fick jag hälla ut.

Anmäl
2016-01-07 21:28 #3 av: Hera

Tänker på alla gifter som antagligen sitter i det. De enda skal jag äter ät morots och potatisskal.  Gifter i det med säkerligen men gott i allafall :)

Anmäl
2016-01-07 22:01 #4 av: [klarabastin]

Jag äter skalet på alla grönsaker och frukter som går.Sen äter jag också motots blast och liknande i salader,smakar inget annorlunda så varför inte ta vara på det:).  Men inte äppleskal, får ont i halsen av det..Yrar 

Medarebetare på: Vegan ifokus

Anmäl
2016-01-08 00:14 #5 av: veggie4every1

#4 Äter du bananskal?Glad

Jag tror inte att jag kommer att gilla bananskal råa....

Men jag kan tänka mig att äta dom tillagade på något vis, det låter godare tycker jag.

Äter bara ekologiska bananer och de borde inte vara giftiga hoppas jag.

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
VäckarklockaIf Not Us, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl
2016-01-08 01:51 #6 av: [klarabastin]

#5 aldrig prövat att äta bananskal.Funderar

Medarebetare på: Vegan ifokus

Anmäl
2016-01-08 02:14 #7 av: veggie4every1

#6 Inte jag heller, men jag är nyfiken nu, så tänker prova lite...pyttelite...Skrattar

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
VäckarklockaIf Not Us, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl
2016-01-08 02:59 #8 av: Hera

Är inte bananskal väldigt trådigt? 

Anmäl
2016-01-08 10:04 #9 av: [V3g4Life]

Bananskal har långa fibrer så det är inte så mumsigt dock är de lättare att tugga när de är gula och inte börjat bli fläckiga.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.