Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Recept (Varmrätt & Övrigt)

Vitamin bombad pyttipanna

2016-01-16 18:27 #0 av: [klarabastin]

Som utlovat så ska jag nu dela med mig av min favvo lunch! 

Ingredienser är inte så noga med fö enkelhetens skull så skriver jag det som var i min pyttipanna idagGlad

Ingredienser. En port 

En halv rå rödbeta. Skalad

Tre små morötter

En näve babyspenat

Två selleri stjälkar

En finhackad vitlöksklyfta,

En tesked gurkmeja

Olivolja

1,5 msk Hackad timjan 

Salt&peppar

Gör så här:

Hacka rödbetan,morötterna och sellerin och stek i olivolja,vitlök och  timjan i cirka 3-5 min.  Eller tills rotfrukterna har mjuknar tillräckligt.

Ha i gurkmeja. (Gurkmeja är super bra för hälsan!)

Skölj spenaten och häll i stekpannan, rör runt lite tills den mjuknat.

Krydda med salt och peppar.

Smaka av och ha i egna kryddor om du vill. Det finns inga regler, ha i extra något eller lägg till mer ingredienser!

Toppa med sesamfrön och servera!

Medarebetare på: Vegan ifokus

Anmäl
2016-01-16 19:18 #1 av: [klarabastin]

En till som jag gjorde för några dagar sedan. Denna gång med ris tillFörlägen Med frystorkade jordgubbar till

Medarebetare på: Vegan ifokus

Anmäl
2016-01-16 19:24 #2 av: veggie4every1

Ser jättegoda ut och nyttigaGlad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
VäckarklockaIf Not Us, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl
2016-01-16 22:16 #3 av: vendelay

Mums! Fina färger Glad

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.