Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Vegankost

bli vegetarian

2016-01-17 00:22 #0 av: Tess21

Hej, har länge funderat på att bli vegetarian, men jag undrar hur ska jag börja? vill inte tvinga mig att direkt sluta äta massa saker så jag inte tycker de e "kul" utan jag vill vänja mig typ. så hur ska jag börja och vad ska jag tänka på? :) 

Anmäl
2016-01-17 00:32 #1 av: Anibaz

När jag blev vegetarian slutade jag bara tvärt. Ena dagen åt jag kött osv, nästa dag gjorde jag inte. Det är nu över 4 år sen och jag har varken drabbats av återfall eller cravings.

Det allra lättaste sättet att sluta med något är att helt enkelt bara bestämma sig och sen göra det. Att trappa ner kan fungera men jag upplever det som att det bara gör det svårare att bryta vanor.

Anmäl
2016-01-17 00:36 #2 av: Froakie

#1 Jag slutade också bara över en natt.

Om man verkligen är bestämd och vill något så brukar det gå lättare. Om du är osäker på om du kan klara av att bara sluta på direkten så prova att trappa ner först.

Anmäl
2016-01-17 00:39 #3 av: Tess21

okej tack för svar! :)

Anmäl
2016-01-17 00:43 #4 av: [klarabastin]

Ingen tvingar dig att göra något. Inte ens dig självGlad Du KAN äta vad du vill med du VÄLJER att inte göra detFörlägen Så tänkte jag i början

Medarebetare på: Vegan ifokus

Anmäl
2016-01-17 09:35 #5 av: [Vegg]

Man bör bara lägga om under natten. Annars är det som att börja snusa då o då för man ska sluta röka. :P

Anmäl
2016-01-17 09:36 #6 av: [Vegg]

Hitta alternativ till det du älskar och ha det som inspiration. Då lär man sig laborera i köket. :))

Anmäl
2016-01-17 14:42 #7 av: Tess21

tack så mycket!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.