Annons:
Etikettvegankost
Läst 1443 ggr
Tess21
1/17/16, 12:22 AM

bli vegetarian

Hej, har länge funderat på att bli Vegetarian, men jag undrar hur ska jag börja? vill inte tvinga mig att direkt sluta äta massa saker så jag inte tycker de e "kul" utan jag vill vänja mig typ. så hur ska jag börja och vad ska jag tänka på? :)

👻🌛

Annons:
Anibaz
1/17/16, 12:32 AM
#1

När jag blev Vegetarian slutade jag bara tvärt. Ena dagen åt jag kött osv, nästa dag gjorde jag inte. Det är nu över 4 år sen och jag har varken drabbats av återfall eller cravings.

Det allra lättaste sättet att sluta med något är att helt enkelt bara bestämma sig och sen göra det. Att trappa ner kan fungera men jag upplever det som att det bara gör det svårare att bryta vanor.

Froakie
1/17/16, 12:36 AM
#2

#1 Jag slutade också bara över en natt.

Om man verkligen är bestämd och vill något så brukar det gå lättare. Om du är osäker på om du kan klara av att bara sluta på direkten så prova att trappa ner först.

"time will never be golden when it rains so hard..."

Tess21
1/17/16, 12:39 AM
#3

okej tack för svar! :)

👻🌛

[klarabastin]
1/17/16, 12:43 AM
#4

Ingen tvingar dig att göra något. Inte ens dig själv🙂 Du KAN äta vad du vill med du VÄLJER att inte göra det😊 Så tänkte jag i början

[Vegg]
1/17/16, 9:35 AM
#5

Man bör bara lägga om under natten. Annars är det som att börja snusa då o då för man ska sluta röka. :P

[Vegg]
1/17/16, 9:36 AM
#6

Hitta alternativ till det du älskar och ha det som inspiration. Då lär man sig laborera i köket. :))

Annons:
Tess21
1/17/16, 2:42 PM
#7

tack så mycket!

👻🌛

veggie4every1
1/17/16, 3:47 PM
#8

#7 Fokusera på vad du kan/vill äta istället för på vad du inte kan äta. Det är väldigt mycket som du kan äta så det bör inte bli några problem.

Det rent praktiska med att bli Vegan är inga svårigheter idag🙂

En del personer gillar att rensa ur alla animalier ur skåpen och en del gillar att äta upp dom och sedan inte köpa igen. Det är ju ok vilket som, men har man väl bestämt sig och det inte är en ekonomisk fråga så känns det kanske bra att starta om på ny kula direkt.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: