Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Shopping Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganprat

Sett det senaste - "vegganer"?

2016-01-26 12:00 #0 av: veggie4every1

Nu finns det vegganer också. Om man nu gillar veganordet så mycket så är det ju bara att bli vegan istället...Funderar

Vågar man inte bli vegan så har jag myntat ett nytt ord för det. Fegan!Gapskrattar

http://nyheter24.se/nyheter/trender/826786-glom-att-vara-vegan-nu-ar-veggan-det-nya

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
VäckarklockaIf Not Us, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Anmäl
2016-01-26 22:30 #1 av: vendelay

Så det är alltså en person som avstår från alla animalier förutom ägg? En ovo-vegetarian? Eller missar jag något här?? 

Gud, vad töntigt. Att folk ens orkar. Håller med, om de nu vill kalla sig någon som är så löjligt likt "vegan" kan de lika gärna bli veganer. 

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-01-27 12:16 #2 av: veggie4every1

Ja precis, det är ovo vegetarianer som försöker ser bättre ut, inget annat.

Jag tvivlar väldigt mycket på att dessa vegganer avstår från allt djurutnyttjande och dödande så långt det är praktiskt möjligt förutom då att äta ägg.

Detta handlar bara om dom själva och deras kroppar. Väldigt långt från veganism. 

Väckarklocka

Anmäl
2016-01-27 12:32 #3 av: vendelay

Riktigt dåligt av dem, usch.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-01-27 12:42 #4 av: veggie4every1

Ja, veganordet är inne vet du. Så istället för att bli vegan så gör man om ordet för att passa en självNörd

Väckarklocka

Anmäl
2016-01-27 12:48 #5 av: Lustgas

Förstår inte vad det är för fel på ovo-vegetarian? (Bortsett från allt som äggindustrin bidrar till, såklart) Funderar

Anmäl
2016-01-27 19:45 #6 av: kiko

Å vad tröttsamt! Fast är inte särskilt förvånad, har nästan väntat lite på att det ska börja dyka upp ”jag är vegan fast jag äter ägg”-folk eftersom det vimlar av s.k. vegetarianer som äter både det ena och det andra. Det går verkligen inflation i begreppen.

Anmäl
2016-01-27 21:13 #7 av: Froakie

Suck... alla dessa människor som försöker att låtsas vara veganer och vegetarianer och hittar på alla möjliga ord. Lakto-ovo, pescetarian, veggan...Gäspar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.