Annons:
Etikettveganprat
Läst 2265 ggr
veggie4every1
2016-01-26 12:00

Sett det senaste - "vegganer"?

Nu finns det vegganer också. Om man nu gillar veganordet så mycket så är det ju bara att bli Vegan istället…🤔

Vågar man inte bli Vegan så har jag myntat ett nytt ord för det. Fegan!😂

http://nyheter24.se/nyheter/trender/826786-glom-att-vara-vegan-nu-ar-veggan-det-nya

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
vendelay
2016-01-26 22:30
#1

Så det är alltså en person som avstår från alla animalier förutom ägg? En Ovo-vegetarian? Eller missar jag något här?? 

Gud, vad töntigt. Att folk ens orkar. Håller med, om de nu vill kalla sig någon som är så löjligt likt "vegan" kan de lika gärna bli veganer.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-01-27 12:16
#2

Ja precis, det är ovo vegetarianer som försöker ser bättre ut, inget annat.

Jag tvivlar väldigt mycket på att dessa vegganer avstår från allt djurutnyttjande och dödande så långt det är praktiskt möjligt förutom då att äta ägg.

Detta handlar bara om dom själva och deras kroppar. Väldigt långt från veganism.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2016-01-27 12:32
#3

Riktigt dåligt av dem, usch.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-01-27 12:42
#4

Ja, veganordet är inne vet du. Så istället för att bli Vegan så gör man om ordet för att passa en själv🤓

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Lustgas
2016-01-27 12:48
#5

Förstår inte vad det är för fel på Ovo-vegetarian? (Bortsett från allt som äggindustrin bidrar till, såklart) 🤔

[kiko]
2016-01-27 19:45
#6

Å vad tröttsamt! Fast är inte särskilt förvånad, har nästan väntat lite på att det ska börja dyka upp ”jag är Vegan fast jag äter ägg”-folk eftersom det vimlar av s.k. vegetarianer som äter både det ena och det andra. Det går verkligen inflation i begreppen.

Annons:
Froakie
2016-01-27 21:13
#7

Suck… alla dessa människor som försöker att låtsas vara veganer och vegetarianer och hittar på alla möjliga ord. Lakto-ovo, pescetarian, veggan…😴

"time will never be golden when it rains so hard..."

Froakie
2016-01-27 22:10
#8

#6 Korkat, men "jag är Vegan fast jag äter fisk och smör" tar väl ändå priset?

"time will never be golden when it rains so hard..."

Upp till toppen
Annons: