Annons:
Etikettersättningsprodukter
Läst 1575 ggr
vendelay
2016-01-27 18:52

Goodsoy

Är det någon som har testat produkter från Goodsoy?

Är intresserad av kommentarer på hela sortimentet, så nämn gärna vilken produkt och hur det smakade.

Ska de förvaras i rumstemperatur eller är det kyl-/frysvaror?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
veggie4every1
2016-01-27 19:44
#1

Ett par stycken finns på matsmart, det är torrvara🙂

Jag har inte provat just goodsoy, men jag har använt annan torkad soja och jag tänker att de nog är ungefär lika. Den mörka kanske är lite annorlunda dock.

Det är viktigt att förvara dessa torrt. Torkad soja håller jättelänge, flera år om man förvarar den rätt. Det står ju att man ska koka dessa, men jag brukar blötlägga en halvtimme och krama ur vattnet och så steka den torkade sojan jag använder.

Men denna kan ju vara annorlunda iofs.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2016-01-27 22:40
#2

Ja, det var faktiskt på matsmart jag såg dem!

Tycker du att den sort du har testat var god? 

Om jag köper några paket så ska jag läsa hur en gör, men ändå bra att veta hur andra produkter funkar. Tack för svar! :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2016-01-27 23:38
#3

#2 Ja, jag tycker det blir gott. Jag har färs och strimlor. Köpte stora påsar för ett par år sedan från Tyskland, typ 10 kg per påse, dom har räckt i evighet. Det är drygt, det sväller upp till att bli mer än man tror. I början tog jag alldeles för mycket😃

Man får krydda förstås efter smak och så tycker jag att det blir godast om man är noga med att pressa ur vattnet innan man steker. Strimlorna särskilt kan bli vattniga annars.

Men jag tycker du ska prova, det är en sådan användbar grej som är bra att ha hemma och det håller sig ju länge, bara du försluter påsen ordentligt.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2016-01-27 23:41
#4

#3 Ska nog ta och testa någon gång då, låter ju lovande :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: