Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 3541 ggr
Ominous
2016-02-07 20:01

Alpros Go-on

Måste bara beklaga mig över dumma okunniga butiker. INGEN verkar ha tagit in någon betydlig mängd av Alpros nya kvarg-liknande produkt - Go-On.

Jag har fått tag på en, EN svartvinbärs "kvarg"! Den var hur god som helst med riktig sås i och inte bara "smak"! Jag försöker undvika bröd varje dag och tycker den verkar perfekt att ha till frukost några dagar i veckan.

Och mitt problem? Ingen jävla affär har dem, det är slut överallt! Jag har varit i alla butiker i min ort, willys, ica och hemköp. Sen åkte jag in till närmaste stad och var på willys och TRE ica's. Helt slut!

Hur kan ingen affär har koll på vad folk vill ha? Våran willys här har till och med gjort en till beställning, som tog slut på mindre än 2dagar. Förstår inte varför de är så fega när folk köper sönder, speciellt i början! Känns som att de borde förlora rätt mycket på det!

Hur har det gått för er andra? Har ni hittat några och smakat?

I wish I could write as mysterious as a cat

Annons:
[kanskemenbarakanske]
2016-02-07 21:08
#1

har sett dom på Coop har ja för mig:)

veggie4every1
2016-02-07 23:04
#2

Har inte haft en tanke på dessa. Men jag ska börja leta när jag veckohandlar nästa gång. Låter ju som en väldigt intressant produkt!

Jag håller med dig, butikerna är alldeles för återhållsamma med de nya växtbaserade produkterna. Det skulle inte förvåna mig om de inte ens tagit in här ännu, men hoppas🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Em_
2016-02-08 00:16
#3

Kan vara så att tillverkaren börjar producera i mindre omgångar för att se om de går åt innan de vågar satsa fullt ut på produkten :)


IngaTrnqvist
2016-02-08 11:58
#4

Här finns det massor, i båda mataffärerna. Men så är vi en hel del "aktiva" veganer på orten som är bra på att tjata på butikerna ;)

Första gången någonsin jag äter kvarg (aldrig ätit animalisk då det blev populärt efter jag blev vegan). Bara smakat svartvinbär hittills och den var helt okej. Har även passionsfrukt hemma och ska prova den i eftermiddag :)

Lustgas
2016-02-08 12:39
#5

Har inte sett dem heller. Så himla sugen på att prova den naturella!

Ninja99
2016-02-08 17:03
#6

Bara för att jag är nyfiken, vad innehåller denna "kvarg"? Har aldrig ätit vanlig kvarg och vet inte hur man 'ska' äta den, är det typ en frukostprodukt eller mer för mellanmål? Eller..? Är det något nyttigt i den?

Annons:
IngaTrnqvist
2016-02-08 17:05
#7

#6 Jag har ingen aning heller hur man "ska" äta den, men jag kommer äta som mellanmål och efter träning/löprundor.  Har för mig att folk brukar äta efter träning eftersom det innehåller mycket protein.

Ominous
2016-02-08 17:48
#8

#6
Jag åt den naturella till lunch idag på jobbet faktiskt, skivade upp en banan i så blev det jättegott :)
Men skulle säga att det passar bättre som frukost. Jag är ingen mellanmåls-person direkt, så jag vet inte.  Den är rätt mättande och man håller sig mätt länge :)

I wish I could write as mysterious as a cat

Ninja99
2016-02-08 18:06
#9

Har du kollat på Coop #0, har du någon sådan affär i din närhet? Nu har jag läst på lite, blev inte så himla sugen när jag läste innehållsförteckningen, det skulle eventuellt vara för de tillsatta vitaminerna då.. ;-) "vatten, skalade SOJABÖNOR (16,9%), socker, trikalciumcitrat, stabiliseringsmedel (pektin), surhetsreglerande medel (natriumcitrat, citronsyra), naturlig arom, havssalt, antioxidationsmedel (tokoferolextrakt, fettsyraestrar av askorbinsyra), vitaminer (B12, D2), yoghurtkultur (S. thermophilus, L. bulgaricus)" Att tredje ingrediensen är socker får min lilla varningslampa att tändas. Sedan vattnas det inte i munnen direkt av surhetsreglerande medel, antioxidationsmedel, fettsyraestrar etc. Men fördelen med den vegetabiliska (jämfört med den animaliska) är bl. a. mindre mättat fett och kolesterol - förutom det uppenbara naturligtvis, att korna och kalvarna slipper fara illa. Läste också om att animalisk kvarg (en sort) innehåller motsvarande 16 st sockerbitar!!! Huga! Som att dricka läsk… (http://www.expressen.se/halsoliv/vikt/kvarg-inte-sa-nyttigt-som-du-tror/) Undrar hur mycket socker det är i Alpros?

IngaTrnqvist
2016-02-08 18:15
#10

2,5 g på 100 g i den naturella. Har ingen aning om vad som är vettigt, men det låter inte så mycket? Till skillnad från den i animaliska i länken som innehåller 12 g per 100 g. 

Nu bryr jag personligen mig inte så mycket om sockerhalten, men :)

vendelay
2016-02-08 19:40
#11

Jag köpte den med svartvinbär och passion idag på City Gross i Kungens Kurva. har inte smakat ännu (har aldrig smakat animalisk kvarg heller) men känns spännande 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lustgas
2016-02-09 09:13
#12

#6 Innan jag blev Vegan så brukade jag äta den främst som mellanmål med frukt/bär, ungefär som yoghurt, fast med mer protein. Kakao eller saft, typ fun light, var också mumma! Kan tillägga att jag då föredrog den naturella som är sockerfri och har låg fetthalt 🙂

#9 Sockerhalten beror på huruvida kvargen är smaksatt eller inte. Finns även de som innehåller sötningsmedel istället. Hos dessa, liksom hos de naturella, är sockerhalten tämligen låg. Expressen är inte den mest tillförlitliga källan 😉 Så därmed undrar jag om det var innehållsförteckningen i den smaksatta eller den naturella du citerade? 🙂

[kiko]
2016-02-09 21:37
#13

Jag har inte sett att det finns olika smaker. Vad kul! Jag har testat den naturella som är jättegod! Hittade den på ICA Maxi. Hoppas de tar in de andra smakarna också…

Annons:
vendelay
2016-02-09 22:09
#14

Har testat passionsfrukten nu. Smaken var underbar och konsistensen var outhärdligt äcklig haha! Min sambo (som inte är vegan) sa att konsistensen är som "mejeri-kvarg" så om en gillar kvarg så gillar en nog dessa med!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

IngaTrnqvist
2016-02-09 23:43
#15

Den med passionsfrukt var såå god! Synd bara att jag inte tål den 😟

vendelay
2016-02-10 12:49
#16

#15 Oh, nej, vad synd! Vad är det du inte tål?

Nu har jag testat Svart vinbär också, den smaken var ännu bättre enligt mig men jag klarar inte av konsistensen. Ickeveganen fick återigen testa och han sa att det smakade som "mejerikvarg", så de får högt betyg bägge två även fast jag själv aldrig kommer äta dem igen 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

IngaTrnqvist
2016-02-10 13:40
#17

#16 Jag tål inte passionsfrukt x)
Men är inte farligt allergisk utan det retar mest i halsen. Ville prova den i alla fall men kommer hålla mig till svartvinbär och naturell.

veggie4every1
2016-02-10 14:23
#18

Jag hittade svarta vinbärssmaken på Willys. Kommer inte att smaka den själv, men vi får se vad dottern ger den för betyg.

Hoppfullt att ni verkar gilla🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: