Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 1052 ggr
Snuffles
4/3/16, 1:45 PM

Bra att ha hemma

Har ni någon lista på vad som är bra att ha hemma som Vegan? Lever typ på havregrynsgröt och soygurt nu för vet inte riktigt vad jag borde ha hemma, och ska gå och handla sen.

Annons:
[Synnerlig]
4/3/16, 1:58 PM
#1

Hm.., hemma hos oss så gör vi veckomatsedel så vi handlar bara det som vi behöver :) Men om man gillar att vara spontan så skulle väl jag ha typ pasta, potatis, olika grönsaker och frukter som jag gillar, bönor, linser, sojasås, tahini, chilisås (t.ex. Sriracha aka "tuppsås") och typ växtmjölk hemma :)

veggie4every1
4/3/16, 2:04 PM
#2

Pasta av olika slag, ris, quinoa, matvete, potatis, sötpotatis, carlshamn margarin, rapsolja, gott bröd, jeezly ost, krossade tomater, oliver, frysta ärtor, majs, broccoli, wokmix, sojasås, sötsur sås, sojafärs, vegobullar, kikärtor, linser och bönor.
Bara några förslag🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[klarabastin]
4/3/16, 2:07 PM
#3

Jag kan inte leva utan tofutti's cream cheese! herbs and garlic är favvon😍

Ominous
4/3/16, 2:22 PM
#4

Jag har ingen bil så jag brukar passa på att storhandla när jag kan åka med någon. Sen brukar jag även handla mycket på matsmart :)

Potatis, ris, makaroner har jag alltid hemma. Även pommes i frysen :) 

Sen har jag alltid en storpack med anamma färs, bullar och hamburgare. Samt lite oumph och annat växtkött. 

Konserver är också väldigt bra, polpa för när man gör pastasås eller pizza, även gott i olika grytor. Konserverade grönsaker och bönor är väldigt bra att ha i allt :)

Växtmjölk står ju sig bra i skafferier, väldigt smidigt.

Helt enkelt har jag väldigt mycket av allt som håller rätt länge. Har stor frys, men litet kylskåp :)

I wish I could write as mysterious as a cat

vendelay
4/3/16, 7:41 PM
#5

Konserverad majs, konserverade/torkade bönor, tomatkross, frysta grönsaker (t.ex. ärtor eller hackad purjolök), sojadryck, margarin (att baka på), pasta, ris, potatis, nötter & frön har jag alltid hemma. Jag brukar oftast ha en 1-liters iMat också, för jag gillar gräddig såsig mat. 

Kryddor går aldrig att ha för mycket av. Salt, vitpeppar och svartpeppar såklart. Jag gillar tandoori, grillkrydda, fajitaskrydda, tacokrydda, paprika, cayenne och chili. Sambal oelek och chilisås har jag också alltid hemma.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: